Klacht: Pakket nooit bezorgt

op 11 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had iets besteld bij een website die gebruik maakt van DHL.
Als bezorgadres had ik het kantoor opgegeven waar ik werk.
Een collega van mij had hetzelfde gedaan.
Deze collega heeft uiteraard een hele andere naam en natuurlijk ook een andere bestelcode.

Bij DHL hebben zij vervolgens deze twee totaal van elkaar losstaande bestellingen door elkaar gehaald.

Om te beginnen bezorgden zij op afgelopen zaterdag (30-04-17) toen ik gewoon aan het werk was en expres naast de intercom (deurbel) ben gaan zitten.
Er is nooit aangebeld en mijn track en trace had opeens de status “ontvanger niet thuis”.
Vervolgens probeerden ze het dus vandaag (maandag 01-05-2017) weer.
Echter heeft mijn collega natuurlijk ook de melding gekregen dat zijn pakket (die op dezelfde dag aan het zelfde adres bezorgt werd) niet is aangekomen omdat de ontvanger “niet thuis” zou zijn.
Hij besloot dus om zijn pakketje (aan de hand van zijn ordernummer) te wijzigen. Hij heeft het leveradres aangepast.

Om een of andere gekke reden is daarmee ook het leveradres van mijn pakketje die een heel ander ordernummer heeft ook gewijzigd.

Het lever adres was gewijzigd naar een onbemand leverpunt waarin pakketten worden afgeleverd in kluisjes waarvan je dan vervolgens een code per e-mail ontvangt om je pakketje op te halen.

Uiteindelijk krijgt mijn collega om te beginnen die code niet. Daar heeft hij achter aan moeten bellen.
Eenmaal gekregen gaat hij naar de kluis, en je raadt het al…. alleen ZIJN pakketje zit er in.

Mijn pakketje is nergens te bekennen maar staat nu wel volgens track and trace keurig op afgeleverd.

Als ik daarover bel wordt er gezegd dat als ik mijn geld voor dat belachelijke 0900 nummer terug wil een schade claim moet melden ipv dat ze gewoon een beetje degelijke service bieden en realiseren dat dat toch wel het minste is wat ze kunnen doen.

Wordt ik ook nog eens doorverwezen naar de site waar ik mijn product heb besteld want die zou dan weer contact met hun op kunnen nemen om dat product dan alsnog geleverd te krijgen.

Hoe krijg je het voor elkaar om iemand anders bestelling te linken met een vreemde.
Ik kende deze collega ook helemaal niet tot dit achterlijke DHL probleem.

Wat nou als hij geen collega was maar gewoon een random persoon. Dan wist ik dus geen moer en zelfs nu ik wel weet wie het is, is mijn pakket nog steeds nergens te bekennen terwijl zijn pakket keurig is afgeleverd in de kluis.

Het is ronduit schandalig en dan nog moeilijk doen over een stukje financiële coulance ook. Dat noemt men service.

Zelf ook in het verleden bij een klantenservice gewerkt, als het bedrijf dan zulke belachelijke fouten maakte werden de klanten daar flink voor gecompenseerd zonder enige moeite. Daar hoefden ze niet eens naar te vragen, dat deden we gewoon uit ons zelf. Hier moet ik er 1 om vragen en 2 wordt er nog verwezen naar een schade claim waar ook weer een hele idiote procedure aanhangt.

Belachelijk!

Wanneer ik op de eerste plek mijn pakket binnen heb en vervolgens gecompenseerd wordt voor het feit dat ik de hele dag met die dure 0900 DHL lijn heb lopen bellen om deze informatie überhaupt losgepeuterd te krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Als er 2 pakketten onderweg zijn naar hetzelfde adres en 1 van de 2 ontvangers wilt iets wijzigen met een bezorgcode dan krijgt diegene allebei de pakketten te zien. Vervolgens moet er wel per pakket een wijziging gedaan worden dus is dit geval heeft uw collega ook uw levering gewijzigd naar een parcelshop. Ik zou graag voor u na willen kijken waar het pakket afgeleverd is alleen zou u mij daarvoor uw traceercode willen sturen? Dan kan ik nagaan hoe u zo snel mogelijk uw pakket kunt ontvangen. Helaas is het niet mogelijk om een vergoeding te geven voor het geld dat u heeft betaald om naar de klantenservice te bellen. Mocht u in het vervolg nog een vraag hebben voor ons dan zou u het contactformulier via de website kunnen invullen of de vraag stellen op een van onze social media kanalen. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Chrissy DHL Parcel Klantenservice

DHL

Heeft op 11 mei 2017 om 14:22 geantwoord

Goedendag,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u gekregen. We gaan er derhalve vanuit dat deze klacht inmiddels al is afgehandeld of langs een andere weg dan via deze website voor u in behandeling is genomen. Wij sluiten daarom bij dezen de klacht hier op de website.

U kunt na het sluiten van de klacht eventueel nog een cijfer geven en een reactie plaatsen. Mocht de klacht in feite nog niet zijn opgelost, dan kunt u contact met ons opnemen op webcare_parcel@dhl.com. Wij kijken dan graag alsnog of we samen met u tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, Het DHL Parcel webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door roo_