Klacht: Pakket nooit aangeboden, maar nu wel retour gestuurd

op 12 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakket besteld en dat zou via DHL aangeboden worden bij een Servicepoint. Het duurde al een aantal dagen voordat het er zou zijn, maar uiteindelijk zou het afgelopen zaterdag aangeboden worden.
Ineens kreeg ik de melding dat het vertraagd was en dat het vandaag (maandag) aangeboden zou worden.
Kijk ik vandaag op de Track Trace, is het pakket ineens geretourneerd aan de verzender. Contact opgenomen met de verzenderorganisatie, maar die weten van niets. Het enige dat zij kunnen zien is dat het pakket geweigerd zou zijn bij het Servicepoint. Ik heb navraag gedaan bij het Servicepoint, maar daar is hij nooit aangeboden.
DHL doet dus zelf iets in zijn systeem waardoor het pakket geweigerd wordt en terug gaat naar de verzender. Ik heb contact opgenomen met DHL, maar die doen niets. Het enige dat ze zeggen is dat de verzender het ‘dan maar opnieuw moet opsturen’. Voordat het terug is bij haar en dan weer bij mij, zijn we met DHL zo weer 1,5 week verder.

Als het pakket gewoon aangeboden wordt, zoals afgesproken en waarvoor is betaald.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2020 om 12:04 geantwoord

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht. Het lijkt erop dat er een probleem is ontstaan met je zending. In dit geval dient de verzender, als opdrachtgever, contact met ons op te nemen om een onderzoek op te laten starten. Ik adviseer je daarom om contact op te nemen met de verzender. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Heeft op 12 mei 2020 om 12:18 geantwoord

De opdrachtgever (Vinted) heeft contact opgenomen met DHL, maar die zeggen ook niets meer te kunnen doen. Zodra het pakket 'in het retourproces' is, kan Vinted er ook niets meer aan doen zeggen zij.
Het 'probleem' dat is ontstaan ligt bij DHL, vanuit de verzender of Vinted is er in de tussentijd niets gewijzigd. DHL erkent dit niet en doet er niets aan om het op te lossen.

Alle klachten die gemeld zijn door yvonneman