Klacht: Pakket nog steeds niet geleverd

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een grasmaaier besteld en zoals altijd staat er dat dit binnen 24 uur geleverd wordt. Nu is mijn ervaring dat dit vaak beloofd wordt, maar bijna nooit lukt (valse reclame?). Nu zijn we inmiddels twee weken verder en heb ik mijn grasmaaier nog steeds niet. Na een week netjes post NL gebeld, en wordt mij verteld dat hij “ergens is blijven hangen”. Nu zag ik via de Track & trace dat hij nog niet verwerkt is. Men had geen idee waar mijn pakket is. Nu is het zo dat ik vervolgens zelf contact op moet nemen met de Gamma, zodat zij een onderzoek in kunnen laten stellen, lekker omslachtig. Dit heb ik gedaan, en zou binnen 48 uur een antwoord moeten hebben. Nu zijn we inmiddels weer 3 dagen verder en nu hebben ze het onderzoek nog steeds niet uitgevoerd. Ik baal er van dat ze bij Post NL een fout maken, en de klant vervolgens druk is met de afhandeling hiervan. Daarbij is het blijkbaar onmogelijk om bij PostNL een klacht in te dienen, dit kan niet telefonisch en het contactformulier is al een tijd niet beschikbaar.

Als Post NL eens zou stoppen met het beloven binnen 24 uur te leveren, mijn ervaring is dat dit minstens 50% van de tijd niet lukt. En haar procedure aanpast. Het is niet normaal dat zij een pakket kwijt raken, en de klant hier vervolgens druk mee is. En als er dan een onderzoek wordt ingesteld, zorg dan ook dat je je afspraken nakomt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juli 2017 om 12:05 geantwoord

Geachte heer Warmerdam,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending verwacht maar dat deze nog steeds niet is ontvangen. Ondertussen is er door de GAMMA een onderzoek gestart naar de zending.

Ik begrijp dat het zeer frustrerend is dat het allemaal zo lang duurt. PostNL belooft dat een zending binnen 5 werkdagen wordt geleverd. Bij 98% van de gevallen is het binnen 24 uur en daarom durven de Webshops te beloven dat een zending binnen 24 uur wordt bezorgd. Dit is een belofte die de webshop maakt en niet PostNL.

Een onderzoek moet gestart worden door de klant van PostNL. De afzender is onze klant omdat zij aangeven waar de zending naar toe moeten en zij voor de zending betalen. U bent de klant van de GAMMA en daarom zult u dit met de GAMMA moeten oplossen.

Alle klachten die gemeld zijn door sjoerdw88