Klacht: pakket niet tijdig bezorgd

op 01 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens mijn track en trace code zou een door mij besteld pakket tussen 15:30 en 18:30 bezorgd worden. Ben hiervoor de gehele dag thuis gebleven. Toen ik om 17:30 nogmaals op de website keek. bleek dat het pakket om 14:45 was aangeboden. Er is echter niet aangebeld en er zat ook geen kaartje in de brievenbus. Ik heb gelijk met PostNL gebeld omdat het al de zoveelste keer is dat er niet tijdig bezorgd wordt.
Omdat ik het pakket dringend nodig heb en ik op vakantie ga, kon ik er voor kiezen om het extra vroeg ergens op te halen. Kost me 1.95, maar wat moet ik anders? PostNL maakt er er een zooitje van en dan mag ik daar zelf nog even extra voor betalen!
Overweeg om in de toekomst alleen nog via webshops te bestellen die niet via PostNl bezorgen, want ik ben echt klaar met PostNL. trouwens ook schandelijk dat hun servicenummer van 45 cent per minuut ineens 1 euro kost.

Gewenste Oplossing:

Als ze doen waar ze voor betaald worden, en als ik gecompenseerd wordt voor de extra kosten (1.95 en 10 euro voor het bellen)
PostNL maakt een fout en daar zou ik dan extra voor moeten betalen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer de Haan, Vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u afgelopen vrijdag een pakket verwachtte, maar dat deze én voor het tijdvak werd geleverd én dat er hiervoor niet aangebeld is. Ik kan mij voorstellen dat u hier flink van heeft gebaald. Wat betreft het tijdvak; dit is slechts een indicatie. Het tijdvak wordt gebaseerd op daadwerkelijke bezorgtijden in eerdere weken. Hoe laat de bezorger echt bij u voor de deur staat is hierdoor afhankelijk van onder andere de hoeveelheid pakketten en bijzonderheden op de route. Echter begrijp ik ook uit uw bericht dat u om 14:45 gewoon thuis was, maar dat u de bezorger niet heeft gezien. Misschien een gekke vraag, maar weet u zeker dat de deurbel naar behoren werkt? Zo ja, stuurt u mij dan de 3S-code van uw pakket? Dan wil ik dit in ieder geval doorgeven aan de leidinggevende van de bezorger, zodat deze gepaste maatregelen kan nemen. Voor de overige gemaakte kosten kan ik u geen restitutie bieden. Dit omdat PostNL niet aansprakelijk is voor gevolgschade. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Ron1966

4 jaren geleden - Beste Post.nl, Ik ben normaal gesproken niet klagerig aangelegd. Maar een kleine 6 weken geleden heb ik een identieke situatie meegemaakt. Toen zou er op zaterdag tussen half 3 en half 5 een pakketje worden afgeleverd voor mijn kleinkind, die zondag 3 jaar werd. Ook toen een gehele dag zitten wachten, om er achter te komen (via een kaartje in de brievenbus) dat het pakketje al om 13:00 aangeboden was. En ook toen is er niet aangebeld. En kon ik tot maandagmorgen op mijn pakket wachten. Ten aanzien van mijn deurbel het volgende, deze werkt gewoon! Donderdagmiddag worden hier normaal door de apotheek medicijnen bezorgd en de bezorger van de apotheek heeft ook gewoon aangebeld. Het stoort mij dat er door de post.nl bezorger niet aangebeld wordt en dat er geen kaartje in de bus is gedaan. Waarschijnlijk had de bezorger haast en wilde hij vroeg naar huis? 3STCRH139073380 is de 3S code van mijn pakket. Het lijkt me gepast dat er met betreffende bezorger gesproken wordt, zeker omdat het de 2e keer in korte tijd is. Ik ga er vanuit dat post.nl klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan, het zou erg mooi zijn als de medewerkers dezelfde mening zijn toe gedaan. Nog 1 opmerking, op de website van post.nl wordt gepubliceerd dat het bellen met de klantenservice 0,45 cent per minuut kost. Voor dat er opgenomen werd hoorde ik een mededeling dat de kosten voor dit servicenummer 1,00 euro per minuut zijn! Ik had dit in mijn originele klacht al aangehaald! Waarschijnlijk door post.nl over heen gelezen? Graag als nog een antwoord op deze vraag. Lijkt me niet heel erg klantvriendelijk toch? Met vriendelijke groet, Ron de Haan

Reactie van de melder van de klacht Ron1966

4 jaren geleden - Ik denk dat ik in de toekomst de webwinkels ga benaderen, die garanderen mij voor 22:30 besteld volgende dag in huis! Misschien dat hun een serieuze klacht niet bagatelliseren en misschien overstappen . Want jullie hebben wel bla bla maar maken niks waar. In de toekomst bestel ik alleen nog maar bij bedrijven die met jullie geen zaken doen! Een ieder die dit leest, doe hetzelfde! (breng de webwinkel op de hoogte!) Wij zijn er niet voor post.nl, hun zijn er voor ons! En liegen over de kosten van een klantenservice, 0,45 of 1,00 helpt ook niet mee.

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer de Haan, Hartelijk dank voor uw reacties. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Graag geef ik u een toelichting. Uw uit bericht begrijp ik dat u bij het bellen met de klantenservice een mededeling te horen kreeg dat dit 1,00 euro per minuut zou kosten. Onze klantenservice is echter voor €0,45 per gesprek direct telefonisch bereikbaar op 0900-0990. Wellicht heeft u gebruik gemaakt van een telefonische service die u doorschakelt naar de klantenservice. Uiteraard wil ik graag een melding maken vanwege het feit dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld en geen briefje heeft achtergelaten. Door middel van de door u meegestuurde track&trace code kom ik echter uit op een ander adres dan het adres wat u bij de contactgegevens van deze melding heeft geplaatst. Om er zeker van te zijn dat ik de melding op het juiste adres registreer ontvang ik graag het bezorgadres van de zending met code 3STCRH139073380. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer de Haan, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 juni 2017 om 13:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer de Haan,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom twee keer een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie.
Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht inmiddels op een ander wijze is opgelost.
Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Ron1966