Klacht: Pakket niet ontvangen/teruggestuurd.

op 28 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 24 juli vond ik een briefje in de bus dat ik een pakket kon ophalen op een PostNL locatie, namelijk supermarkt Hoogvliet, Klaverweide 84 te Voorburg. Probleem is echter dat de postbode dit met de hand gecorrigeerd had in Hoogvliet, Herenstraat 52 te Voorburg (zie bijlage). Resultaat is dat het pakket op geen van locaties is aangekomen. Bij telefonisch overleg met de klantendienst van PostNL (dezelfde klantendienst die mij gisteren verzekerde dat het pakket nog onderweg was naar Klaverweide en ik het vandaag aldaar zou kunnen ophalen) wist men mij te vertellen dat het pakket gisteren was aangeboden en geweigerd (in ieder geval niet door/bij mij) en daarom vandaag terug naar de afzender was gestuurd. Waarschijnlijk heeft locatie Klaverweide het pakket geweigerd toen het zag dat het bestemd was voor de locatie Herenstraat. Bovendien is het niet te achterhalen wie de afzender is van het pakket: noch op de website, noch bij de klantensienst, noch bij gebruik van de barcode.

1. Dergelijke, verwarrende, met de hand uitgevoerde adrescorrecties biet meer plaatsvinden. Dergelijke acties resulteren in veel tijd- en energieverlies en betekenen waarschijnlijk dat het pakket opnieuw gestuurd moet worden, dus kosten voor de afzender; PostNL zou tenminste voor deze kosten moeten opdraaien.
2. Het ten minste te achterhalen is wie de afzender is van het pakket, zodat ik die mensen op de hoogte kan stellen c.q. met hun kan overleggen.
3. Ik het pakket daadwerkelijk heb ontvangen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 juli 2017 om 15:34 geantwoord

Geachte heer Vantrimpont,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u een pakket verwachtte en dat deze naar één van onze locaties zou gaan. Hij is hier echter nooit aangekomen, maar retour afzender gegaan. Allereerst mijn oprechte excuses hiervoor. Ik kan mij voorstellen dat u hier goed van baalt en graag een passende oplossing ziet.

Inmiddels ben ik even in de status van uw pakket gedoken en ben ik inderdaad tot de conclusie is gekomen dat deze retour is gegaan richting de afzender. Op het moment dat een pakketje in het retourproces zit kunnen wij deze hier niet meer uithalen. Daarnaast kan ik niet exact zien wie de afzender van uw pakket is. Hij lijkt echter uit het buitenland te komen. Mogelijkerwijs kunt u hier zo achter komen. Hopelijk kunt u achterhalen wie de afzender is, zodat zij eventueel aanvullend onderzoek kunnen opstarten. Daarnaast kan ik u geen restitutie bieden, omdat uw pakket onverzekerd is verstuurd.

Ik realiseer mij dat ik u erg weinig van hulp heb kunnen zijn, maar ik hoop dat ik u toch voldoende heb kunnen informeren. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 28 juli 2017 om 23:22 geantwoord

Het probleem is waarschijnlijk voor een groot deel het gevolg van slordigheid van uw medewerker die handmatig Hoogvliet, Klaverweide 84, Voorburg heeft veranderd in Hoogvliet, Herenstraat 52, Voorburg (zie bijlage) en aldus een verwarrende situatie heeft gecreëerd.
Tenslotte is de klantenservice van PostNL blijkbaar niet bereikbaar via email!!!

Alle klachten die gemeld zijn door PVantrimpont