Klacht: Pakket niet ontvangen, 2e x

op 12 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Besteld bij webwinkel, zou dinsdag bezorgt worden volgens track & trace. Pakket staat online als bezorgt echter niks ontvangen. Geen briefje in de bus en alle buren gevraagt of ze iets hadden ontvangen.

Pakket is spoorloos. Webwinkel met rug tegen de muur omdat het niet aangetekend was.

Gebeld a €0,90 per min met een lijn die doorverbind met klantenservice post nl want op de website post nl hebben ze het rechtstreekse nummer weggehaald.

Afgrijsende krakende lijn! Neemt er een buitenlander die amper te verstaan is op en gewoon botweg zegt dat post nl niet verantwoordelijk is maar de afzender!

Dit is echter de 2x dat me zoiets gebeurd. Frauderende bezorgers die pakjes afmelden en per bezorgt pakje betaald worden door post nl die nergens verantwoordelijkheid voor neemt nog de moeite doet voor hun klanten.

Het feit dat je als klant enkel grote afstand contact kan hebben met iemand die amper nederlands spreekt en artuculeerd om vervolgens van een kasje naar een blinde muur gestuurd te worden vindt ik die triest voor zo’n groot winstgevend bedrijf.

Gewenste Oplossing:

Excuus, pakket alsnog, en verbetering service!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Weijers, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat volgens de track en trace de zending bij u is bezorgd maar dat dit niet het geval is. Ik reageer graag op uw bericht. Alles eerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak die u heeft ervaren. Ik wil graag met u meekijken naar de zending. Zou u de track en trace code willen sturen? Ik wil graag voor u uitzoeken wat er met de zending is gebeurd en wat er voor u gedaan kan worden. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Suusjeweijers

5 maanden geleden - Inmiddels is het pakketje terecht, neemt niet weg dat deel van mijn klacht blijft staan. Want omdat jullie bezorgers per pakket betalen en het hun dus geld kost als de persoon in kwestie niet thuis is. Verzinnen ze de meest bizarre oplossingen. Zo bleek mijn pakketje in mijn auto te liggen! Ik heb een eigen oprit en 2 auto’s waarvan er dus 1 geparkeerd stond. Dit neigt naar huisvredebreuk. Daarnaast lag er nergens een briefje. Ik vindt deze actie daarom ongehoord ondanks de vindingrijkheid en de creative geest van de pakket bezorger. Afgelopen jaar speelde zo’n zelfde kwestie met een mevrouw die voor haar kind en dus niet de pakket bezorger een touwtje uit haar deur had hangen. https://www.thebestsocial.media/nl/vrouw-schrijft-uitgebreide-klacht-aan-postnl-krijgt-volle-laag-terug/ Dit kan echt niet. Wat is er gebeurt met de sevice van vroeger? Netjes briefje in de bus en een 2x aanbieden? En waarom kan je via post.nl niet meer aan een klantenservice nr komen en moet je via een tussen opperater a €0,90 cent je verhaal doen door een krakende verbinding met een medewerker die amper nederlands spreekt? Mvg S. Weijers

Reactie van de melder van de klacht Suusjeweijers

5 maanden geleden - Ik vraag me af waar jullie de grens trekken tussen verdienen, winst maken en integriteit. Mevr. weijers

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Weijers, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ben blij te horen dat de zending inmiddels terecht is. De manier waarop is het is geleverd is uiteraard niet zoals het hoort. Namens PostNL wil ik mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan. Als u wilt, kan ik hiervoor een klacht indienen zodat de leidinggevende dit met de betreffende medewerker kan bespreken. Graag ontvang ik hiervoor alsnog de 3S code van het pakket. Dan ga ik voor u aan de slag. Via de volgende link kunt u eventueel onze contactgegevens terug vinden: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument/Pakketten/Probleem%20~2F%20Klacht/Overig Als u onderaan klikt op ‘bellen’, komt het telefoonnummer tevoorschijn. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Weijers, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Suusjeweijers

5 maanden geleden - Beste, wat voor informatie? Ik heb begrepen van mijn bezorger dat hij inmiddels is aangesproken. Het pakket is terecht dus wat mij betreft is het nu klaar. Mvg. S. Weijers

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 februari 2018 om 09:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Weijers,

Hartelijk bedankt dat u dit laat weten. We hadden in ons vorige bericht gevraagd om de track en trace code van het pakket. Zonder deze code kunnen we niet naar de status van het pakket kijken en ook geen klacht opmaken. Maar ik ben blij om te horen dat het pakket inmiddels terecht is en dat dit is besproken met de bezorger. Ik hoop dat het nu verder weer goed zal gaan met de pakketbezorging.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Suusjeweijers