Klacht: Pakket niet kunnen opzoeken in het systeem omdat het verzonden is zonder track en trace code!

op 15 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste,

Beste, Ik het een paar dagen geleden een pakket verstuurd naar België. Deze heb ik vandaag terug ontvangen. Ik heb toen gekeken en toen bleek dat jullie systeem het busnummer niet op het pakket hebben gezet. (Truweelstraat 88 staat er op het pakket maar de B4 is niet op het pakket gezet.) Hierdoor kon het pakket niet bezorgd worden en is het teruggestuurd! Ik heb het busnummer ingevoerd en deze is niet op het verzendlabel gezet. Ik heb dit nog eens nakegekeken omdat ik wist dat deze belangrijk was voor de bezorging.
Ik heb hierover contact op genomen met postnl. Maar omdat het zonder track en trace code verzonden is kunnen ze de zending niet in het systeem terug zien! Wat een onzin. De zending is toch aangemaakt en is geacepteerd door het Postnl punt. Hoezo staat er dan niks van het adres is het systeem. Ik snap dat het pakket niet gevolgd wordt enzovoort, maar het adres moet gewoon in het syteem staan! De enige code die erop stond was deze: UA87450963NL. Maar deze heeft blijkbaar totaal geen waarde, want met dit nummer kan niemand iets. Had hem er net zo goed af kunnen halen, had geen verschil uitgemaakt….

Graag wil ik dat we hier een oplossing voor vinden, zie hieronder wanneer ik tevreden ben.

Ik ben tevreden als ik of de 9 euro verzendkosten terug krijg of dat ik het pakket nogmaals mag versturen, maar dan uiteraard met het busnummer erop!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 augustus 2016 om 13:50 geantwoord

Geachte heer Leermakers,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending naar België retour is gekomen wegens een fout in het adres. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent.

Wanneer een adres niet juist is en de zending niet bezorgd kan worden, wordt de zending retour gestuurd. Het pakket krijgt zo'n code dan van de buitenlandse post organisatie, maar met deze code (UA87450963NL), kunnen wij het pakket niet traceren.

De adressering is niet onze verantwoordelijkheid, het is aan de afzender om deze te controleren voordat het verstuurd wordt. Ik begrijp dat u denkt dat wij het pakket in ons systeem moeten hebben staan, omdat u een online verzendlabel heeft gekocht, echter kunnen wij deze orders niet meer achterhalen en het adres controleren. Mocht je in het vervolg een fout ontdekken in het verzendlabel, dan kunt u dit het beste bij ons aangeven voor verzending.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

PostNL Klantenservice

Heeft op 17 augustus 2016 om 17:39 geantwoord

'Ik heb het busnummer ingevoerd en deze is niet op het verzendlabel gezet.' oftewel een fout door het systeem zelf! Als ik gezien had dat het een foutief adres was had ik hem natuurlijk nooit verzonden!! Verder zou ik het systeem maar eens een keer gaan vernieuwen dan. anno 2016 mag je een aangemaakte zending toch wel in het systeem verwerken en terug kunnen halen. Nogmaals ik begrijp dat het track en trace gedeelte er niet bij zit. Maar mijn order niet eens terug kunnen halen, belachelijk! Of moet ik hier zakkelijke partner voor worden?? Om dit soort prvileges te krijgen. Ik verzend bijna elke week met postnl maar ik kan u verzekeren dat Kiala (UPS) en DHL op de loer liggen. Nooit een probleem gehad met deze verzenders. Toch maar eens overwegen....

Alle klachten die gemeld zijn door larsmickey