Klacht: Pakket niet geleverd

JeffreyDurber op 13 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had computeronderdelen besteld, deze werden verstuurt via PostNL.
Heel netjes een mail en via de app dat het afgeleverd zou worden vandaag tussen 16:35 en 18:35.
Om 17:45 krijg ik weer een mailtje dat het pakket afgeleverd zou zijn, om 17:38 en er was niemand aan de deur geweest en ook geen kaartje in de bus of zo.
Heb ik de klantenservice van hun gebeld, na 10 wachten iemand aan de lijn, verhaal uitgelegd met bijbehorende track en tracé code.
Er werd gezegd dat het pakketje dan later op de avond of de volgende dag een keer bezorgd zou worden,
dus ik vraag als het pakketje niet bezorg is waarom staat het pakketje dan als afgeleverd gemeld?
Antwoord : dat doen de bezorgers wel vaker zodat ze hun route optijd in het systeem hebben afgemeld met de leveringen die ze moeten doen.
Dus ik zeg dat is toch geen manier van doen.
Ik moest maar gewoon afwachten of anders de desbetreffende webshop mailen of contacten dat hun dan contact met PostNL op te nemen zodat ze onderling uit konden gaan zoeken waar het pakketje was is.
Om 20:15 gaat de deurbel, iemand met een pakketje.
Ik doe open, was een buurt bewoner die op de Hoge Weerd woont en ik op de Hoge Hagt.
De bezorger had ze eerste instantie al vergist in de straat, en toen hoorde ik dat hij of zij op het raam had geklopt bij deze buurtbewoner en het pakketje op de grond had gelegd en geen tijd had om aan te bellen en gewoon af te geven.
Gelukkig was deze buurtbewoner gewoon zo netjes om het pakketje naar mij te brengen, iemand anders had ook kunnen denken mooi een pakketje die hou ik voor mijzelf ondanks die niet voor mij is.

Ik zou zeggen PostNL zorg er voor dat je bezorgers gewoon genoeg tijd hebben om de desbetreffende pakketen te kunnen bezorgen, zodat ze niet hoeven te rennen of als een gek te moeten rijden met hun bestelbus.
En pas jullie systeem aan, als iemand een pakketje niet ontvangen heeft met een track en tracé code dat jullie in kunnen zien welk pakketje met welke bezorger mee is en desnoods deze bezorger kunnen benaderen waar het pakketje is.
En ik vind ook dat bedrijven of particulieren die via jullie als PostNL hun pakket willen versturen en daar voor betalen en waar jullie aan kunnen en mogen verdienen zodat deze bezorgers normaal kunnen worden betaald en het pakketje normaal kunnen bezorgen en misschien er om gaan geven wat ze doen met andermans eigendom.
Dat deze bedrijven niet de schuld krijgen of klanten contact met hun op moeten nemen of dat hun met de track en tracé code met PostNL het uit horen te zoeken waar het pakketje zou zijn, dat is niet de manier van doen.

PostNL !! als je wilt dat jullie de grootste post orde bedrijf blijven, en wat jullie zijn van ouds her.
Misschien moeten jullie de winst die jullie maken op jaarbasis iets anders gebruiken en inzetten binnen het bedrijf zodat iedereen meer geeft en plezier krijgt in het bezorgen van postbrieven en pakketen en dat dit soort problemen niet vaak meer voorkomen en het vanuit jullie zelf beter is te traceren zodat de ontvanger beter en positiever word geholpen.

Gegroet Jeffrey Durberg

Dat ze de boel bij Post NL een structureel moeten oplossen zodat iedereen er wat aan heeft, I.P.V. mensen afschepen met eerlijkheid kom je veel verder.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Deze werd gescand als geleverd, echter had u niets ontvangen. Vervolgens werd het afgegeven door een buurtbewoner waar het uiteindelijk voor de deur werd gelegd in verband met tijdnood. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Wat naar dat dit zo is verlopen. Ik wil hier graag een melding over aanmaken zodat we dit met de betrokken medewerkers kunnen bespreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De 3S-code van de zending Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht JeffreyDurber

1 jaar geleden - Dit is de track en tracé code waar het om ging is, 3SCAUG100312063. In mijn mening en waarschijnlijk van genoeg andere ontvangers, zou het in onze ogen misschien een idee zijn om jullie werk wijze na te kijken en aan te passen. Zodat de bezorgers genoeg tijd hebben om te leveren van postbrieven en of pakketen. En dat je via de klantenservice als je belt voor een probleem, meer en beter begeleid mag worden i.p.v. ach zal later of morgen wel komen. En dat je anders bij de leverancier, contact op moeten nemen dat hun weer met jullie het probleem moeten oplossen en er bij jullie wat misgaat is het toch niet het probleem van de leverancier of ontvanger. Dus als jullie als van ouds willen blijven zoals jullie vroeger waren met de PTT post. Als jullie iets meer geven om de bezorgers geven de bezorgers meer om de pakketjes van de ontvangers. Dat zou denk ik heel wat schelen.

Heeft op 13 december 2019 om 12:08 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Het komt wel eens voor dat er per ongeluk een verkeerde scan is gemaakt en het pakket in de loop van de dagen alsnog terecht komt. Gelukkig is dit in uw geval ook gebeurd en heeft u de zending alsnog kunnen ontvangen.
Wanneer er problemen zijn met een pakket, moeten we u inderdaad verwijzen naar de afzenders van de pakketten omdat dat onze opdrachtgevers zijn. Zij hebben ons betaald en kunnen indien nodig een onderzoek laten starten.

Voor het feit dat uw zending verkeerd werd bezorgd, heb ik een melding doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger zodat dit besproken wordt om herhaling te voorkomen. Over de uitkomst van dit gesprek ontvangt u geen terugkoppeling. Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door JeffreyDurber