Klacht: Pakket niet geleverd

op 02 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste meneer/mevrouw,

Zaterdag 23 september heb ik een pakket besteld. Deze zou door uw bedrijf geleverd worden binnen 1 dag. Ik had dit nagevraagd bij uw klantenservice. Zij verzekerde mij dat deze netjes dinsdag binnen zou komen als deze maandag avond nog opgehaald werd bij het bedrijf waar ik de spullen kocht. Met deze zekerheid heb ik daarom besloten de post te laten versturen door PostNL i.p.v. zelf op te halen of een andere dienst te gebruiken.

Alles was eerst goed gegaan. Het pakket ging maandag op de post en ik ontving die middag een track & trace (3SMYPA181942130) dat hij dinsdag tussen 11 en 13 uur geleverd zou worden. Ik heb daarom een vrije dag genomen zodat ik zeker wist dat ik thuis zou zijn wanneer het pakket geleverd zou worden. Het is namelijk een verjaardagscadeautje voor een zeer goede vriend van mij. Ik snap dat er wel eens vertraging op de weg is waardoor het pakket later dan 13 uur bezorgd zou worden. Om 15 uur ben ik toch maar eens gaan bellen met de klantenservice met de vraag waar mijn pakket blijft. Ik heb hier gesproken met 1 van uw medewerkers (iemand anders overigens dan zaterdag) maar die kon niks voor mij doen. Hij zegt dat het pakket dinsdag geleverd wordt.

Ik vind dit niet kunnen. Er was mij beloofd door uw medewerkers dat het pakket dinsdag hier zou zijn. Ik heb het idee dat ik nu een dag voor jan met de korte achternaam heb zitten wachten op mijn pakket. Ik vind dit zeer kwalijk, wat ik ook tegen uw medewerker heb gezegd. Nu moet ik nog een dag vrij nemen om het pakket in ontvangst te nemen. Dit vind ik niet het ergste. Het feit dat ik nu vanavond met lege handen aan moet komen bij de verjaardag vind ik gewoon gênant. Toen ik vroeg aan de werknemer wie mij meer kon vertellen waar mijn pakket blijft of dat ik zo nodig het pakket kom ophalen bij het sorteerpunt in den Haag wilde hij niet vertellen. Toen ik vroeg of ik dan een leiding gevende aan de telefoon dan mocht, vertelde hij mij dat niet ging want zij deden alleen leiding geven.

Toen ik vroeg of hij mij wilde doorverbinden met iemand waar ik mijn klacht kon indienen, kon dat ook niet. Want hij deed ook de klachten en hij kon niks voor mij betekenen. Ik snap dat je niet iedereen met een klacht tevreden kan stellen, maar het feit dat er niet eens moeite gedaan werd om de klacht op te nemen dat vind ik toch wel heel erg slecht.

Ik werk zelf ook in een bedrijf. Iedereen heeft natuurlijk wel eens ontevreden klanten en klachten. Maar als bij ons niet lukt om tijdig een bestelling te leveren zoals afgesproken, dan bellen wij op zijn minst netjes de klant om te kijken of er een andere oplossing is.

Ik heb gezien dat jullie alleen klachten ontvangen van uw klanten. Ik heb het bedrijf waar ik het pakket gekocht hebt de opdracht gegeven om deze naar mij te versturen. Ik heb daarom ook voldaan aan de gehele betaling. Ik ben daarom ook van mening dat ik de klant ben i.p.v. het andere bedrijf.

met vriendelijke groet,

Ik zou graag vanavond nog mijn pakket zien. Anders graag een financiële vergoeding van mijn tweede dag dat ik vrij moet vragen.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 oktober 2017 om 17:56 geantwoord

Geachte heer Dreumer,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending dinsdag 26 september bezorgd had moeten worden maar dat dit niet gelukt is.

Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat u de zending woensdag 27 september heeft ontvangen. Ik begrijp dat het frustrerend is dat u het cadeautje niet mee heeft kunnen nemen naar uw zeer goede vriend.

In onze algemene voorwaarden staat aangegeven dat we garanderen dat we binnen 5 werkdagen leveren. 98% van de gevallen is binnen 24 uur en daarom durven webshops te beloven dat een zending binnen 24 bezorgd wordt. Echter kan er altijd vertraging optreden waardoor dit niet mogelijk is. Dit is bij u gebeurd. Wilt u zeker weten dat u de zending voor de verjaardag in huis heeft dan adviseer ik u om in de toekomst eerder te bestellen.

Ik kan u geen financiële vergoeding geven voor de vrij genomen uren. We vragen u niet om vrij te nemen, we komen namelijk de volgende dag weer langs met een zending en bij de derde levering wordt het pakket naar een pakketpunt gebracht.

Alle klachten die gemeld zijn door Daniël Dreumer