Klacht: Pakket niet bij ontvanger!!

op 19 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 10-4-2017 een pakket van bijna 17 kg verstuurd in NL naar Arnhem.
Volgens track en trace zou deze de volgende dag bezorgd worden en wel op 11-4-2017 tussen 18:00 en 20:00. Mijn zoon was rond 19:00 thuis en heeft geen pakket ontvangen. Ook was er geen briefje in de brievenbus dat ze geweest waren of dat het bij de buren lag. Op woensdag zag ik (verzender) op track en trace dat het bij de buren is afgeleverd. Tot op heden 14-4-2017 is er bij de buren geen beeld en geen geluid, m.a.w. het pakket is nog steeds niet bij mijn zoon. Let wel mijn zoon is een nieuwe bewoner en kent de buren niet en vice versa. Heb contact opgenomen met de klantenservice vandaag 14-4–201 en volgns de dame is het normaal dat het bij de buren wordt af gegeven anders moest ik het aangetekend versturen. Ik ben het daar niet mee eens. Er staat vermeld dat het pakket wordt aangeboden bij de ontvanger, als die niet thuis is wordt er een brief achter gelaten, dat ze zijn langs geweest en wanneer ze weer komen. Bij de 2e poging niet thuis moet de ontvanger het pakket gaan op halen. Deze regels zijn niet gevolgd. verder vindt ik het belachelijk dat je volgens post nl moet aangeven dat je pakket NIET bij de buren moet worden afgeleverd. Als t zomaar aan iemand kan worden afgegeven, waarom zet je een ontvanger erop?! Verde wordt bij het postkantoor/verzendpunt ook niet gemeld dat als je het niet aangetekend verstuurd dat het bij de buren af gegeven kan worden, met gevolg dat het pakket spoorloos is. Volgens postnl kunnen er onderzoeken gedaan worden uit de stortvloed van klachten weten we nu wel wat het eind resultaat van het onderzoek in houdt. Pakket verdwenen!! Dit is de zoveelste keer dat naar mijn mening post nl, maar doet waar zij zin in hebben. In de tussentijd is het pakket NIET bij mijn zoon. Een pakket van, ik herhaal bijna 17 kg met etenswaren. Ja, eten!! Dankzij post nl moet mijn zoon lucht gaan happen de aankomende feestdagen, omdat postnl doen wat ze willen!

Als het pakket onbeschadigd en ongeopend zo spoedig mogelijk bij mijn zoon wordt bezorgd!

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 april 2017 om 16:43 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Pinas,

Dank u wel voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u het er niet mee eens bent dat standaard zendingen bij buren afgeleverd mogen worden. Ik kan mij indenken dat dit vreemd over kan komen.

Bij het verzenden van het pakket bent u echter akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van verzending. Deze geven aan dat een standaard pakket bij de buren mag worden geleverd. Veel mensen geven aan dit fijn te vinden, omdat ze dit weer een ritje naar het postkantoor scheelt. Mocht u dit in de toekomst niet meer willen, dan raad ik u aan om van een andere verzendwijze gebruik te maken.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 22 april 2017 om 17:55 geantwoord

Op het postkantoor, waar het pakket werd aangeboden werd niks verteld over de algemene voorwaarden. De prijs en wanneer het bezorgd zou worden middels track en trace is verteld! Verder heb ik ook een printscreen waar staat dat pakketten eerst 2x bij de ontvanger moet worden aangeboden. Dus het excuse van gemak voor ontvanger raakt kant, nog wal. Het gemak is voor de bezorger/post.nl En dat geweldige advies om het op een andere manier te versturen, zegt veel over de klantenservice en post.nl. Niet getreurd, ik zal een andere manier zoeken en zal een ieder die ik ken afraden om in ieder geval pakketten middels post.nl te versturen en als het kan ook brievenbust post. Verder zal ik tijdens mijn wekelijkse radio uitzending hier absoluut aandacht aan besteden. Wat dit gaat nergens over. Jullie zeggen gewoon \"je bekijkt het maar zoek een ander die het kan bezorgen\", daar jullie monopolie hebben en jammer genoeg de postkantoren onderdeel zijn van post.nl Nog bedankt voor niks en verwijzen naar jullie eigen klantenservice heeft geen nut. Dan verdwijnt het gewoon in de doofpot. Een ieder mag weten hoe jullie werken waar jullie voor staan!

Alle klachten die gemeld zijn door Missunknown