Klacht: Pakket niet bezorgd/kwijt

op 09 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zou op 5 mei een pakket krijgen tussen 14.00 – 18.00. Om 21.47 zag ik op de status dat hij bezorgd was terwijl ik de hele dag heb zitten wachten. Ik heb niets gezien en het is ook echt niet afgeleverd. Na op facebook bij DHL mijn verhaal gedaan te hebben moet ik ZELF contact opnemen met het duitse bedrijf waar ik mijn pakket heb besteld zodat zij een onderzoek kunnen aanvragen. De verzender heeft zijn werk netjes gedaan!! Die kan er niets aan doen. Enfin…toch formulier zojuist ingevuld tegen mijn zin in.

Het hele proces gaat mij veeeel te langzaam. Zo\’n pakket moet toch gewoon in het depot liggen als het pakket al onderweg was naar de klant en toch niet is afgeleverd????

Het gaat om het pakket met de volgende traceercode : CD326516700DE

Hopelijk kan het via deze weg allemaal iets sneller gaan. Ik zit me helemaal groen en geel te ergeren aan deze gang van zaken

Een bezorger die aanbelt met mijn pakket in zijn handen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 mei 2017 om 13:40 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens onze gegevens is het pakket inderdaad bij u bezorgd. Als u het pakket niet heeft ontvangen dan moet ook ik u verwijzen naar de verzender. De verzender is namelijk verantwoordelijk voor het pakket tot het bij u is afgeleverd. In dit geval heeft dus ook alleen de verzender onderzoeksrecht. Via het onderzoek dat de verzender dient te starten wordt er nagegaan waar het is geleverd of wat er is gebeurd. Ik begrijp dat u vindt dat dit proces te langzaam gaan maar helaas kan ik daar ook niks aan veranderen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Tanja1968

3 maanden geleden - Dan moet ik het onderzoek maar afwachten. Ik heb bij de verzender een verzoek tot onderzoek ingediend. Deze meldde mij dat ze mij gaan berichten "als het pakket bij hun terug is" ?? quote: thank you for the information as soon as we get the package we will proceed the request. Terwijl ze weten dat het om een pakket gaat dat de bezorgd status heeft gekregen.

Heeft op 09 mei 2017 om 16:28 geantwoord

Mijn klacht is pas opgelost als ik mijn pakket heb. Dat ik bij de verzender moet zijn, dat wist ik inmiddels al. Deze vraag krijgt van mij geen \\\"opgelost\\\" status zolang ik mijn pakket niet heb. Zie het kopje \\\"gewenste oplossing\\\"

Reactie van de melder van de klacht Tanja1968

3 maanden geleden - Is er inmiddels al iets bekend over waar mijn pakket is? Ik neem aan dat er actie is ondernomen omtrent het onderzoek? Ik heb die spullen (broeken) nodig voor mijnwerk! Als ik mijn geld terug had gekregen had ik ze ergens anders nog kunnen bestellen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tanja1968