Klacht: Pakket niet bezorgd – status verandert constant

op 25 mei 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Reeds heb ik tweedehands een monitor gekocht op marktplaats. De verzender heeft het pakket verstuurd met DHL, echter gebeuren er steeds vreemde dingen met het pakket zoals te zien is op de Track Trace. De bezorger heeft het pakket opgehaald maar is vervolgens er weer mee teruggegaan naar het sorteercentrum. Vervolgens kreeg ik elke dag een mail met de belofte van bezorging, hetgeen vervolgens weer werd geannuleerd. Ik ben 2 keer van 14:00 tot 18:00 thuis gebleven voor niks. Na contact met DHL krijg ik het antwoord dat de verzender een onderzoek moet starten naar het pakket en het probleem zou waarschijnlijk komen door het verkeerd labelen van het pakket. De verzender echter geeft geen antwoord. Ik zit dus tussen wal en schip – en waarom? DHL heeft mijn gegevens, ook al zit er zogezegd een verkeerd label op, men heeft mijn juiste gegevens zoals te zien is op de Track Trace – wat is nu echt het probleem?

Track Trace: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/volg-je-pakket?utm_sourcecnstcJVGLOTC0031500393utm_contentspa-hand-inutm_campaignnotificatieutm_mediumemailsrcdhl-notification-emailpc3353ATlcnl-NL

Bezorg mijn pakket en voorkom dat dit soort situaties in de toekomst weer voorkomen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 25 mei 2021 om 13:42 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht,

Wat balen om te lezen dat de zending met de monitor niet helemaal goed gaat. Ik zie dan ook dat dit pakket jammer genoeg vertraging heeft en dat wij de precieze locatie van het pakket momenteel helaas niet hebben.

Het pakket heeft een nieuw label gekregen, dit hoeft er echter niet mee te maken te hebben. Om hier meer informatie over te krijgen, is er inderdaad een onderzoek nodig. Omdat de verzender financieel verantwoordelijk is en voor jou dit pakket heeft verzonden, werken wij in opdracht van hen. Wij mogen dit onderzoek dan ook alleen samen met hen starten. Ik begrijp al dat het contact met hen niet helemaal goed gaat. Misschien kunt u hen via marktplaats nog een berichtje sturen of bellen als er een nummer bij staat? Wij kunnen hier dan ook pas verder achteraan zodra wij contact hebben met de afzender, sorry. Ik hoop dat zij snel contact met ons opnemen zodat wij hier verder achteraan kunnen gaan.

Onze excuses voor deze vervelende ervaring.

Jim
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 mei 2021 om 14:15 geantwoord

De verzender geeft geen antwoord meer op marktplaats ondanks dat hij mijn berichtjes heeft gelezen. Ongeacht dat dit blijkbaar een hufter is- is DHL mijn pakje kwijtgeraakt, niet hij - hij heeft het nog afgegeven bij een DHL punt. Men zou deze fout zelf moeten oplossen ipv. wachten op een opdracht van een verzender en ik vind het belachelijk dat de locatie niet te achterhalen is. Het is toch gewoon gebracht naar een sorteercentrum, daar ligt ie, ik heb foto's van de doos indien nodig en ik neem aan dat mijn adres gegevens op de doos staan. Ik doe dan ook een klacht tegen het systeem van DHL, ik heb min of meer al geaccepteerd dat ik m'n geld kwijt ben en m'n pakje nooit zal zien.

Alle klachten die gemeld zijn door Lorenzo1988