Klacht: Pakket niet bezorgd op datum

op 22 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

11-09-2017 heeft de verkoper mijn pakket voor 17.00 bezorgd bij een post nl punt. Via de track & trace code kon ik mijn pakket in de gaten houden. Er stond op de post nl app, dat ik mijn pakket op 12-09-2017 berzorgd zou worden tussen 12.00 en 14.00. Normaal komt de bezorger ALTIJD OPTIJD! maar nu was het al 14.00 geweest, op de app stond dat er vertraging was en het pakket later op de dag bezorgd zou worden. Na 15.00 keek ik weer op de post nl app, en staat er nu weer wat anders. Dat ik niet vandaag maar morgen pas mijn pakket krijg. Omdat de buren allebei op vakantie zijn ben ik de hele dag thuis gebleven om op mijn pakket te wachten. Ook voor niks dus. Heb na 15.30 de klantenservice gebeld en alles uitgelegd. Moest 3x alles uitleggen aan die persoon wat ik aan de telefoon kreeg omdat ze er steeds tussen door aan het praten was. Ze zei dat ze het vervelend vond maar verder werd er niet eens wat gedaan. Ze vroeg niet eens om mijn track & trace code om te kijken waar mijn pakket was. Daarna werd er gezegt fijne dag nog en hing ze telefoon op! Nou fijne klantenservice post nl! Jullie behandelen de klanten niet eens fatsoenlijk en jullie zetten maar wat op die app! Schandalig en ik maar wachten hier de hele dag en misschien nog wel meerdere mensen.

Gewenste Oplossing:

Dat ik mijn pakket vandaag als nog krijg!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte mevrouw Tobben, Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden was over de bezorging, omdat het pakket niet bij u aan de deur maar bij het pakketpunt was gebracht. Graag reageer ik op uw bericht. Hoewel ik ervan uitga dat u het pakket inmiddels in huis heeft, wil ik graag met u meekijken naar de reden van deze manier van bezorgen. Mag ik daarvoor de Track&Trace-code van het pakket? Ter controle heb ik nog de volgende vragen: heeft u een niet-thuisbericht ontvangen rond de datum van 12 september en werkt uw bel naar behoren? Graag ontvang ik uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Sharon 1

8 maanden geleden - Hallo, Het pakketje heb ik inderdaad binnen. De track & trace code heb ik niet meer, want als ik iets binnen heb ga ik geen code bewaren. Ik heb geen niet - thuisbericht ontvangen rond die tijd. En mijn moeder is meestal thuis en de bel doet het gewoon. Op de app van Post nl hou ik altijd mijn pakketje in de gaten met de track & trace code en daarin werd gezegd dat het pakketje verstuurd was en in huis zou krijgen op een bepaald tijdstip. Daarna was het al een uur later en had nog geen pakketje thuis. Ben ook al die tijd thuis gebleven mijn moeder ook. Heb toen alweer op de app gekeken en daar werd gezegd door vertraging duurde het wat langer, maar zou als nog het pakketje die dag krijgen. Toen heb ik zelf naar de klantenservice gebeld om te kijken waar mijn pakketje was, maar die gene kon niks vinden en zei gewoon dat het nog bij het post nl punt was. Terwijl de app zei dat die daar al weg was. Heb toen later op de dag naar de app gekeken en toen werd gezegd dat mijn pakket een andere dag werd bezorgd. De verkoper heeft extra het pakketje voor 17.00 verstuurd zodat ik het de volgende dag in huis zou hebben. Ben ook extra thuis gebleven. Maar kreeg dus niks binnen... het ging ook om een hoog bedrag wat in de doos zat. Maar heb het pakketje wel 1 dag later gekregen maar de doos was beschadigd en het leek wel of die open is geweest.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 september 2017 om 11:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Tobben,

Hartelijk dank voor uw reactie en uitleg. In uw bericht geeft u aan dat uw pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden en dat de bezorging zelfs is verplaatst naar de volgende dag. Ik kan me voorstellen u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en ‘onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan adviseer ik u de track&trace code te bewaren. U kunt dan ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Sharon 1