Klacht: Pakket niet bezorgd en geen kaart

op 28 april 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag (26 april) zou mijn pakket bezorgd worden door DHL. Ik ben de hele dag thuisgebleven, speciaal hiervoor. Helaas kwam er geen bezorger, staat er inmiddels online dat ik niet thuis was (klopt dus niet!) en is er ook geen kaart achter gelaten. De bezorger is dus helemaal niet langsgeweest. De bezorger zal nu vrijdagmiddag (zogenaamd opnieuw) langskomen, maar dan ben ik niet thuis. Ik heb het pakket wel vrijdag nodig. Daarom wil ik het pakket bij een servicepunt laten bezorgen maar… dat kan alleen met de code op de niet-afgeleverde kaart. Onbegrijpelijk dat de klantenservice dit niet kan regelen!

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket vrijdagmiddag 28 april voor 15 uur bij een servicepunt bij mij in de buurt kan afhalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 april 2017 om 14:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Het zendingsnummer 3SBHP004018496 dat u vernoemd in uw bericht, hebben wij de opdracht gekregen deze op een heel ander adres af te leveren. Mogelijk betreft dit niet uw pakket.

Er is echt wel degelijk een pakket vanuit dezelfde afzender naar u toegezonden. Dit pakket is volgens onze gegevens inderdaad op 26 april bij u aangeboden echter zou er niemand thuis zijn aangetroffen. U geeft aan dat deze melding niet klopt hiervoor wil ik dan ook graag mijn excuses aanbieden. De klacht is doorgezet naar het desbetreffende depot. Zij zullen dit verder in behandeling nemen.

Uw zending staat gepland voor levering op 28 april. Indien u het wilt wijzigen kunt u dit na elke afleverpoging doen via https://dhlparcel.nl/nl/particulier/bezorger-gemist.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 28 april 2017 om 14:17 geantwoord

Helaas is dit antwoord geen oplossing, maar een automatische stap vanuit DHL.
Het probleem is dat het afleveradres alleen gewijzigd kan worden met de kaart die in de brievenbus is achtergelaten door de bezorger. Echter is er woensdag GEEN bezorger geweest en is er dus ook GEEN kaart in de brievenbus achter gelaten.
Dit had opgelost moeten worden door zonder kaartje alsnog het bezorgadres te wijzigen, aangezien dit een fout was van DHL. Nu is het pakketje te laat afgeleverd, aangezien ik het niet meer voor 15 uur vandaag zal krijgen. (Wat al twee dagen later is dan de afgesproken ontvangstdatum)

Alle klachten die gemeld zijn door Lidewij Broekema