Klacht: Pakket niet bezorgd en adres niet te wijzigen

op 15 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had een pakket bij Nespresso besteld, met per ongeluk mijn oude adres. Ontdekt na de eerste mislukte bezorgpoging. Heb het daarna meteen bij DHL aangegeven, die zei niets te kunnen doen. Pakket zou opnieuw aangeboden worden op het oude adres.

Dat is niet gebeurd, er is nu sprake van ‘vertraging’ bij de levering en de planning wordt volgens de Track & Trace pagina opnieuw gemaakt. Opnieuw contact opgenomen met DHL om het adres alsnog te wijzigen, maar weer met een kluitje in het riet gestuurd. Een derde poging gedaan via Twitter, maar daar werd me aangegeven dat ik maar naar Nespresso moet gaan.

Zeer ontevreden, terwijl het gemakkelijk op te lossen is. Afleveradres wijzigen naar mijn nieuwe adres (in de buurt) of een afhaallocatie in de buurt van mijn oude adres zou beiden prima zijn.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 december 2017 om 15:51 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens ons systeem is uw zending inderdaad aangeboden op uw oude adres. De huidige bewoner van dit adres heeft bij de eerste bezorgpoging de zending geweigerd en aangegeven dat u verhuisd bent. Om die reden is de zending retour gestuurd naar Nespresso. U kunt dan ook het beste contact opnemen met Nespresso zodat uw zending met een nieuw label opnieuw verstuurd kan worden.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 16 december 2017 om 12:38 geantwoord

Het is helaas niet opgelost. Heb met Nespresso gemaild, zij vertellen me het volgende:

Geachte heer Wessels,

Bedankt voor uw bericht aan Nespresso.

[...] Ik heb de track&trace code erbij genomen en kan niet vernemen dat het pakket terug komt naar ons. Ik kan de zending, omdat deze bij DHL Parcel ligt, niet meer aanpassen. [...]

Mijn excuses voor het ongemak, ik wens u desondanks een fijn weekend verder toe.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet om direct contact met ons op te nemen via ons gratis telefoonnummer 0800 022 23 20, het contactformulier of onze chat service.

Duncan
Nespresso

Alle klachten die gemeld zijn door Patrickdhl