Klacht: Pakket niet bezorgd door achterstand

op 02 juni 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

31-5 zou mijn bezorgdatum zijn maar track en trace gaf nog niks aan bij DHL, vandaag bericht gekregen dat die onderweg is met bezorger maar niks. Nu melding dat ik door achterstand maandag pas t pakket krijgt terwijk ik t zondag moet hebben!! Waardeloos je besteld ruim op tijd en krijg je dit. Werken jullie niet op zaterdag?

Gewenste Oplossing:

2 juni het pakket laten bezorgen ipv 4 juni!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 juni 2018 om 13:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Martinez,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat Lidl dit pakket inderdaad had aangemeld voor bezorging op 31 mei. Met zijn lengte van 1,80 meter bleek dit pakket echter veel te groot te zijn voor levering via ons netwerk voor consumentenpakketten. Daarom moesten wij dit pakket overdragen aan ons zakelijke netwerk. Dit brengt helaas een dag vertraging met zich mee, zodat wij de bezorging konden inplannen voor 1 juni.

Tot mijn grote spijt bleek bezorging op 1 juni echter niet mogelijk vanwege, zoals uzelf ook aangeeft, een achterstand bij onze besteldienst. Door onverwacht grote drukte konden helaas niet alle pakketten worden afgeleverd, waaronder uw pakket. Dat vind ik bijzonder vervelend voor u. Mijn excuses voor het ongemak.

Onze besteldienst voor consumentenpakketten bezorgt ook op zaterdag. In het zakelijke netwerk vindt bezorging op zaterdag echter niet standaard plaats, aangezien de meeste bedrijven op zaterdag zijn gesloten. Omdat uw pakket vanwege zijn grootte door ons zakelijke netwerk wordt bezorgd, vindt de bezorging dan ook niet op zaterdag plaats. Vandaar dat de bezorging is doorgeschoven naar maandag. Ik begrijp dat dit vervelend voor u is, maar kan er tot mijn spijt niets aan veranderen.

Graag attendeer ik u er nog op dat in de veelgestelde vragen op de website van Lidl Shop ook te lezen is dat voor grote pakketten andere leveringsvoorwaarden gelden, waaronder het feit dat bezorging alleen op doordeweekse dagen plaatsvindt.

Ik hoop dat u ondanks de vertraagde levering toch veel plezier zult hebben van uw aankoop.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Pm1509