Klacht: pakket niet bezorgd binnen tijdvenster, in geheel niet bezorgd

op 01 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Had een pakket besteld bij Wehmap. Zit hier dringend om verlegen.Zou worden geleverd tussen 11.00 en 15.00. Het het gevolgd via internet. Tot 16.15 stond dat bezorger onderweg was. Om 16.45 stond dat pakket helaas niet bezorgd kon worden. Wordt nu waarschijnlijk maandag. Ik zit dus te wachten vanaf 11.00 uur voor Jan … tot 16.45 uur. Van planning depot Purmerend hoor ik dat de bezorger met 140 pakketjes was weggestuurd om 09.00 uur. Uitgaande van de eindtijd, (15.00 uur) betekent dit 28 pakketjes per uur gemiddeld. Ik weet dat DHL Parcel uitgaat van gemiddeld 15 pakketjes per uur.Dit is dus bijna het dubbele. Ik begrijp niet hoe je dus iemand op pad kan sturen met 140 pakketjes, wetende dat hij/zij dit nooit zal halen. Dan roep je gewoon de bezorger terug en laat de klanten barsten. Voor niets zitten wachten zonder enig bericht van de zijde van DHL. Ik overweeg om nooit meer iets te bestellen bij Wehkamp indien DHL Parcel niet in staat is datgene te doen wat Wehkamp propageert: Vandaag besteld, morgen in huis.

Gewenste Oplossing:

Als DHL Parcel zich eens houdt aan de afgesproken bezorgtijden. Dit is mij bij TNT of Post NL nooit overkomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 01 mei 2017 om 14:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Vervelend om te moeten vernemen dat het ons zaterdag niet is gelukt om uw pakket af te leveren.
Het is niet de bedoeling uiteraard dat de bezorger teveel pakketten moet bezorgen. Echter kan het zijn dat deze een route van een collega extra overnam om alsnog zoveel mogelijk pakketten te bezorgen.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door heer jansens