Klacht: Pakket niet bezorgd

op 05 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 26/1 zou er volgens track & trace een pakket geleverd zijn op mijn adres. Om 17:16 uur zou Renske (zo heet ik ook) het pakket in ontvangst hebben genomen en ervoor hebben getekend. Nu heb ik echter niets ontvangen. Ik was om 17:16 uur niet thuis, dus ik heb het pakket zeker niet in ontvangst genomen. De handtekening lijkt ook in de verste verte niet op die van mij. Mijn vriend was wel thuis, maar er is niet aangebeld om 17:16 uur. Ik heb bij de buren nagevraagd, maar zij hebben ook niks ontvangen. Er lag ook geen briefje in de brievenbus. Ik heb geklaagd bij PostNL dat ik niks heb ontvangen, maar zij zeggen dan met droge ogen dat het vaak voorkomt dat pakketten een paar dagen later alsnog bezorgd worden. Waarom staat dan in track & tracé dat het pakket bezorgd is? En wiens handtekening is het? De verzender heeft een onderzoek laten doen naar het pakket, maar de bezorger houdt vol dat ik het pakket in ontvangst heb genomen. Ik voel mij niet serieus genomen als klant. Sterker nog, ik ervaar dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken. Het kan toch niet zo zijn dat als PostNL volhoudt dat een pakket bezorgd is, terwijl dit toch echt niet zo is, dat ik dan als klant aan het kortste eind trek?

Wanneer ik mijn pakket alsnog ontvang, of als ik mijn geld terug krijg

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Gras, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat een zending bij u afgeleverd zou zijn maar dat u niets heeft ontvangen. Het is zeker niet fijn en absoluut niet de bedoeling dat een zending niet wordt bezorgd. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Ik zou graag met u mee willen kijken naar de zending. Zou u de track en trace code willen sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht RensG

5 maanden geleden - 3SMBLL9353642

Heeft op 05 februari 2018 om 09:42 geantwoord

Geachte mevrouw Gras,

Bedankt voor het meesturen van uw 3S-code. Ik zie dat er op 2 februari al een klacht voor u is doorgegeven door mijn collega. Daarnaast heeft de afzender ook contact met ons opgenomen.

Ik ga er dan ook vanuit dat uw klacht inmiddels is opgelost.

Heeft op 05 februari 2018 om 20:33 geantwoord

Dit is geen oplossing. Er wordt steeds maar tegen mij gezegd dat ik mijn pakket wel heb gehad, en als ik het niet heb gehad, moet ik het maar zelf gaan zoeken bij de buren.

Alle klachten die gemeld zijn door RensG