Klacht: Pakket niet bezorgd

op 01 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 16 november 2017 aankoop gedaan via Ebay, pakket verzonden vanuit Duitsland. zendingsnummer: CY740045097DE. Track&trace via duitse DHL site zegt afgeleverd op 22.11.17 om 19:49, nederlandse dhl site zegt afgeleverd om 23:31. Maar ik heb niets ontvangen, was de gehele dag en nacht op dit adres samen met een vriend. Er is niemand geweest. Nederlandse site laat zelfs handtekening zien voor ontvangst, echter dit is niet mijn handtekening. Diverse telefonische contacten gehad met DHL maar zij kunnen of willen niets meer voor mij doen dan hun protocol te volgen. Ik moet de verzender verzoeken om een onderzoek te starten bij DHL duitsland. De verzender heeft 24 november nog gebeld met zijn DHL en die vertelden een heel ander verhaal dat het pakket namelijk nog in een DHL depot zou liggen en dat ik rustig moest wachten op een nieuwe poging, grappig als track&trace al zegt dat het bij mij is afgeleverd.. De verzender was gelukkig zo aardig om dit onderzoek aan te vragen, dit is gebeurd op 27 november 2017. Hiervan heb ik op 19 januari pas een uitslag als PDF gekregen waarin staat dat het afgeleverd is bij mij op het juiste adres, zie bijlage. Dit is toch geen onderzoek verrichten, dit is gewoon aannemen wat de bezorger in het systeem heeft gezet. DHL nederland hier weer over gemaild of ze niet wat meer onderzoek willen verrichten naar de betreffende bezorger maar nee dit kunnen ze niet doen en ik krijg geregeld hetzelfde antwoord weer onderzoek laten verrichten door de verzender in duitsland bij de duitse DHL. In de tussentijd nog iets besteld via een andere verkoper in duitsland, ook dit pakket via track&trace DHL kreeg ik de melding succesvol afgeleverd en ook hier weer was dit NIET het geval, nummer: CY741477363DE. Deze zou zaterdag 20 januari afgeleverd moeten zijn, ook hier was ik de gehele dag en nacht aanwezig op dit adres, geen bezorger is langs geweest. Dinsdag middag 23 november wordt ineens door een Parcel bezorger het pakket bij ons aan de deur afgeleverd, ik was er zelf niet. Ik zag vandaag 31 januari de bezorger toevallig langs rijden en heb hem even aangehouden om te vragen wat er gaande is. Verschillende antwoorden gehoord als in november werkte ik nog niet voor DHL, dat pakket heeft vast die ene collega van mij gedaan die zet namelijk streepjes als ontvangst en ik niet, ik lever altijd netjes af. Ik zeg is ook niet waar want het pakket van januari is ook succesvol afgeleverd en dat was niet het geval en paar dagen later kom je het wel afleveren, ja maar depot maakt er ook een zooitje van. De beste man gevraagd of hij mij kan helpen mijn pakket terug te vinden en zou het aan zijn collega gaan vragen. Vandaag ook besloten om het als klacht bij jullie aan te kaarten in de hoop dat jullie het voor elkaar krijgen dat DHL nederland er iets meer aan gaat doen om deze bezorger(s) in ieder geval even te polsen waar zij nu mee bezig zijn. Ik heb zijn kenteken en zijn mobiele nummer mocht DHL nederland daar om vragen.

uiteraard totdat ik mijn pakket in handen heb en anders een schadevergoeding voor het volledig betaalde bedrag van €185,- plus de nodige hoge telefonische kosten die ik hiervoor heb moeten plegen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 01 februari 2018 om 15:00 geantwoord

Beste meneer Bakker,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wat ontzettend vervelend dat u uw eerste verwachte pakket vanuit Duitsland niet heeft ontvangen. Helaas kunnen wij uitsluitend in opdracht van de verzender een onderzoek starten. De verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket, tot het in goede orde bij u afgeleverd is. Zolang dit niet gebeurd, blijft de verzender het onderzoeksrecht en, voor zover van toepassing, het claimrecht behouden. Dit neemt niet weg dat wij het betreuren dat er een probleem met de zending is ontstaan. De klantenservice kan verder geen invloed uitoefenen op het onderzoek en/of de uitkomst hiervan. Mijn excuses hiervoor, en tevens voor het feit dat het zendingsverloop van uw tweede zending ook niet naar behoren is verlopen.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vivian
DHL Parcel Webcare
www.dhlparcel.nl
088 – 345 4300

Heeft op 19 februari 2018 om 10:44 geantwoord

Nee ik ga niet akkoord met de geboden oplossing. De status zou dan ook niet op \"opgelost\" moeten staan op deze website. DHL geeft alleen in hun ogen advies en dat is nog geen oplossing. Ook al ben ik geen directe klant van DHL Parcel, zij hebben mijn pakket niet afgeleverd, zoals zo vele pakketten die zij niet afleveren of niet netjes afleveren. Gezien het aantal klachten hier op deze website, op de website van Radar en op hun eigen facebook pagina zijn enorm veel. Ik word, net als zoveel andere ontvangers, afgewimpeld en DHL Parcel wil verder niets voor ons doen. Dus klacht is NIET opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door xander@xanderbakker.com