Klacht: PAKKET NIET BEZORGD

op 07 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 9 december 2017 een aangetekend pakket verstuurd naar Angola. tot mijn grote spijt is deze pakket nog steeds niet bezorgd bij mijn vriend. via track and trace wordt aangeven dat het pakket in land van bestemming is.Al paar keer telefonische contact gehad met postnl wordt tegen mij gezegd dat het pakket bij de douane ligt en dat ik zelf, maar moet bellen naar de douane in Angola, wat ik erg raar vindt gezien het feit dat ik via postnl mijn pakket heb verstuurd en niet via de douane.
Ik hoop via deze weg dat mijn pakketje eindelijk boven water komt.

met vriendelijk groet,
Fatou Diallo

Ik hoop van harte dat mijn pakketje eindelijk wordt bezorgd en anders terug wordt gestuurd naar Nederland. en dat postnl dan al mijn onkosten terug betaal.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Diallo, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u nog niet meer duidelijkheid over uw pakket heeft. Graag reageer ik op uw bericht. Zou u als reactie op dit bericht de 3S-code van het betreffende pakket mee willen sturen? Aan de hand van die code kijk ik graag of ik meer informatie voor u kan vinden. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht fatou

5 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor uw reactie. Mijn 3S-code is CC064252545NL Met vriendelijk groet, Fatou Diallo

Bericht van PostNL

5 maanden geleden -

Heeft op 07 februari 2018 om 10:26 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Diallo,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Volgens de scans bevindt het pakket zich inderdaad bij de douane in het land van bestemming. Er wordt onder andere bepaald of er importkosten betaald moeten worden volgens de invoervoorwaarden van het land van bestemming.

Zowel PostNL als de buitenlandse postdienst heeft geen invloed op de verwerking door de douane. Daarom verzoek ik u als afzender om contact op te nemen met de geadresseerde, dit zodat de geadresseerde contact op kan nemen met de douane in het land van bestemming. Ik hoop dat het pakket snel aan zal komen.

Alle klachten die gemeld zijn door fatou