Klacht: Pakket niet bezorgd

op 18 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Eind november heb ik een bestelling geplaatst bij Bjorn Borg. Op 29 november krijg ik de eerste track & trace-melding van DHL (nummer CC175250733DE) alles lijkt goed te gaan. Op 2 dec is het pakket in Keulen beland, op 5 dec in Nederland. En dan krijg ik op 6 dec de melding:

‘The shipment was misrouted. The shipment will be redirected and forwarded to the recipient.’

Sindsdien geen enkele update meer ontvangen. Volgens DHL mag alleen de afzender klagen over het uitblijven van de bezorging, niet de ontvanger.

Ik verzoek Bjorn Borg daarom op 14 dec om contact met DHL op te nemen. Of dat is gebeurd, weet ik niet, ik heb geen melding ontvangen. Bij DHLondertussen, blijft het akelig stil – de laatste melding dateert nog steeds van 6 december.

(Ik heb gecheckt op welk adres DHL volgens Bjorn Borg moet bezorgen, en dat komt exact overeen met mijn adres. Daar kan het probleem m niet in zitten)

Als het pakket nog dit jaar wordt geleverd.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 december 2017 om 16:47 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Uw zending heeft een missortering gehad. Dit corrigeert zicht meestal vanzelf binnen ongeveer 2 werkdagen. Helaas is het bij uw zending nog niet gecorrigeerd. Natuurlijk kijken we graag mee hoe dit kan. Hiervoor dient de afzender inderdaad een onderzoek te starten zodat zij ons kunnen voorzien van specifieke informatie over het pakket. Die het onderzoek bespoedigd. De afzender heeft de zending verstuurd via de Deutsche Post, hier zullen zij dan ook het onderzoek starten. Hierdoor kan ik niet voor u inzien of het onderzoek al gestart is.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 19 december 2017 om 14:59 geantwoord

Dus als ik het goed begrijp, kunnen jullie geen onderzoek starten totdat Bjorn Borg daarom heeft gevraagd? Ook al weten jullie nu dat de zending ongebruikelijk lang vertraagd is?

Alle klachten die gemeld zijn door runtheglobe