Klacht: Pakket niet bezorgd

op 20 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had een pakketje besteld vanuit het buitenland, echter kreeg ik deze maar niet binnen. Dus contact opgenomen met de leverancier, hij gaf aan dat het bij PostNL zou liggen. Daarna contact opgenomen met PostNL, zij gaven aan dat het pakketje teruggestuurd is, en dat ik tot één week geleden de mogelijkheid had om het pakket op te halen. Ik had hier echter helemaal geen bericht van gehad, evenmin dat een eventuele bezorgpoging mislukt zou zijn, als die er al geweest is.
De reden waarom het pakket niet bezorgd is weet men ook niet, dus de volgende keer is er best een kans dat ik dezelfde problemen meemaak. Adresgegevens etc. waren immers correct.

Wat me daarna helemaal opvrolijkte is dat ik een chat startte met een medewerker via de website welke plotseling de melding gaf terwijl we in gesprek waren: \”Ik kan verder niets voor u doen dus ik sluit hierbij de chat\”.

Gewenste Oplossing:

Alsnog leveren van het pakket

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 12:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Kanters,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw pakket retour is gezonden zonder dat u wist dat het pakket klaar lag bij de afhaallocatie. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u reeds via een ander kanaal contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw klacht is geregistreerd om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Het pakket heeft Nederland reeds verlaten en is op de weg terug naar de afzender. Ik kan dit niet meer tegenhouden of terugdraaien en adviseer u contact op te nemen met de verzender van het pakket. Hij of zij kan volgens internationale afspraken in het land van verzending eventueel een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf en eventueel een vergoeding aanvragen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door DKA