Klacht: Pakket niet bezorgd

op 14 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wil ik graag mijn klacht met betrekking tot het niet (willen achterhalen) van mijn pakket met track en trace code 3SKABA166748892 kenbaar maken.

Op 17 oktober is het pakket door Postnl in ontvangst genomen. Deze zou met ca. 2 a 3 werk dagen worden geleverd en ik kon het pakket online volgen. Omdat de status van het pakket onveranderd bleef heb ik met Postnl contact opgenomen. Zij hadden een vertraging dus ik moest geduld hebben. Dit heeft 2 weken geduurd. In de tussentijd kreeg ik iedere keer van postNL te horen dat er een vertraging is. En dat mijn pakket nog in het sorteer centrum zat of dat het met de bezorger mee is gegaan, maar vanwege de drukte de bezorger helaas niet aan toegekomen is deze te bezorgen. Na meerdere malen gebeld te hebben kreeg ik altijd een ander verhaal/verkeerde informatie en excuses verhalen aan te horen. Uiteindelijk is een onderzoek gestart, blijkt dat het adres waar het naartoe gestuurd moest worden onjuist was. En daardoor niet bezorgd kon worden. Ik heb meerdere malen duidelijk gemaakt dat deze constatering niet klopt. Ik heb telefonisch een klacht hierover ingediend en hier hebben ze niets mee gedaan. Nu hebben ze de afzender laten weten dat het pakket is zoek geraakt, terwijl zij mij diezelfde dag laten weten dat het pakket is bezorgd. Diezelfde dag spreek ik met een andere collega die mij weer vertelt dat het in het sorteer centrum nog ligt en ik tot uiterlijk 5 december moet wachten. Nog een andere collega zegt dat zij bezig is met het in orde brengen van u de bezorging en mij hier terug zal bellen. Dit gebeurt vervolgens niet en ik bel opnieuw. Dan zegt een andere collega dat zij mij geen informatie mogen geven en dat de afzender al is ingelicht over mijn pakket. Ik heb een klacht ingediend over de service van postNL waar vervolgens helemaal niets mee gedaan is. Ook ben ik in onduidelijkheid gelaten en krijg ik mijn pakket niet meer van postNL en mag ik hier niet meer over bellen, want zij hoeven mij geen informatie te geven over mijn pakket die ik door Postnl heb laten bezorgen. En zij weigeren deze alsnog te bezorgen. Sterker nog om van mij af te komen hebben ze het pakket als zoek geraakt laten bevestigen bij de afzender en geven zij me valse informatie om mij aan de lijn te houden, dit heeft nu al 43 dagen geduurd en nog steeds houden zij me voor dat ze ermee bezig zijn.

De klantenservice van postNL is een puinhoop aan het maken.

Mijn pakket zal worden bezorgd/ vergoed waarde pakket €56.95 +
Verzendkosten

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 december 2017 om 15:16 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Kouaa,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat dit pakket niet is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er voor de afzender een onderzoek is opgestart en dat die inmiddels de uitslag heeft ontvangen. In de status is niet te zien dat het pakket zou zijn afgeleverd. Voor een verdere oplossing adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Ik zie dat dit pakket zonder aanvullende verzekering is verzonden.

Heeft op 24 december 2017 om 21:39 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik u laten weten geen genoegen te nemen voor het 'geboden oplossing', aangezien u geen antwoord noch oplossing heeft geboden Punt blijft dat mijn pakket niet is afgeleverd. Dit pakket had in oktober al moeten zijn bezorgd. Maar door verkeerde en valse informatie van uw medewerkers zijn zowel de afzender en ik maandenlang aan het lijntje gehouden. U blijft verantwoordelijk voor het juist verzenden van het pakket, ook omdat deze aangetekend verstuurd is geweest. Zowel de afzender en ik hebben beide niets meer ontvangen. Het pakket bij jullie is blijven hangen en jullie hebben geen een keer de moeite genomen om de fout te herstellen. Meerdere keren is ons beloofd dat het goed zal komen door het pakket alsnog juist te versturen naar mij of naar de afzender. Dit is nooit gebeurd. Ik wil dan ook dat er een oplossing komt en dat het pakket alsnog wordt verstuurd. Als dit niet kan omdat jullie het pakje hebben zoek laten raken dan wil ik dat de waarde van het pakket vergoed word.

Alle klachten die gemeld zijn door Saida008