Klacht: pakket niet bezorgd

op 09 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er werd mij een pakket 3SKABA7525537 toegestuurd vanuit Nederland (dd 13 oktober) op mijn adres MARC VERBRUGGHE
KLEINE KACHTEMSESTRAAT 4 8800 ROESELARE
BELGIE
dit pakket ZOU op 14 oktober onbestelbaar geweest zijn. Ik was nochtans thuis op die dag en er werd uiteindelijk ook GEEN KAART achtergelaten wegens onbestelbaar… (fout postnl)
Het pakket is dan terug naar Nederland vertrokken waar het zowat een maand heeft rondgezworven maar uiteindelijk ook NIET GERETOURNEERD bij de afzender (fout postnl)
Beide adressen staan blijkbaar toch duidelijk op het etiket/pakket.
Na contact met postnl.be kreeg ik te horen dat het soms gebeurd dat de door hen aangebrachte electronische code niet meer leesbaar is en dan eindigt het pakket in een depot van niet bestelbare pakketten (fout poslnl).
ik heb al verschillende mails en klachtenbrieven gestuurd met de vraag de naam en het adres te LEZEN en het pakket alsnog naar mijn adres of buren in België te sturen maar telkens word ik van het kastje naar de muur gestuurd.
naar mijn bescheiden mening ligt de fout volledig bij postnl en moeten zij de nodige stappen ondernemen om dit pakket bij mij te bezorgen. Dit getuigt van een onnavolgbare arrogantie en onwil om buiten hun systeem te treden van automatische electronische zending.

ik zal alleen tevreden zijn wanneer ze eindelijk de moeite doen om op de traditionele manier een adres te willen lezen en het pakket op die manier te bezorgen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 december 2017 om 11:27 geantwoord

Geachte meneer Verbrugghe,

uit uw verhaal begrijp ik dat wij een pakket bij u hadden moeten afleveren, maar dat dit tot op heden nog niet gelukt is en dat tevens het retour zenden van het pakket niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat u dit erg frustrerend vindt. Aan de hand van een onderzoek kunnen we precies uitzoeken wat er misgaat en dit corrigeren. Echter mogen wij alleen een onderzoek opstarten voor de afzender van het pakket, omdat de afzender de opdrachtgever is. Ik wil u aanraden om contact op te nemen met de afzender hierover, zodat de afzender een onderzoek op kan laten starten bij ons. Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 14 december 2017 om 09:11 geantwoord

BESTE,
Na vijf weken van invullen van klachtenformulieren, van chats, van telefoontjes aan postnl België, van tweets, ... om maar te zeggen dat ik alle mogelijke kanalen heb bewandeld, grijp ik uiteindelijk naar het laatste, meest traditionele middel: de brief. VOOR DE DUIDELIJKHEID DIT IS MIJN TWEEDE BRIEF DIE IK STUUR terwijl op de site staat dat je binnen de 10 werkdagen antwoord krijgt IS DIT NIET GEBEURD: GEEN ANTWOORD, geen schrijven, geen whatever...
Er werd mij een pakket toegestuurd vanuit Nederland (dd 13 oktober) op mijn adres MARC VERBRUGGHE
KLEINE KACHTEMSESTRAAT 4 8800 ROESELARE BELGIE
BELGIE met referentie SKABA7525537
dit pakket ZOU op 14 oktober onbestelbaar geweest zijn. Ik was nochtans thuis op die zaterdag en er werd uiteindelijk ook GEEN KAART achtergelaten wegens onbestelbaar... (fout postnl)
Beide adressen staan blijkbaar toch duidelijk op het etiket/pakket.
Ik heb ondertussen verschillende keren de afzender gecontacteerd via mail maar ook hij krijgt geen reactie of gehoor van jullie diensten....
Bij mijn laatste controle van track en trace krijg ik de melding dat het pakket niet gevonden is. WAT NU? Door jullie lange talmen en niet reageren op mijn tientallen klachten...??? (fout postnl)
Dus FINALE SMEEKBEDE om mijn pakket alsnog aan MIJ door te sturen en te leveren BIJ MIJ of BIJ MIJN BUREN.
Het gaat hier om een waarde van minstens 300 euro, dus graag een begripvolle extra moeite vanwege uw diensten. Als het al zo is dat de barcode niet meer (voldoende) leesbaar is, dan lijkt mij die fout bij jullie systeem te liggen dat geen rekening wil houden met een lekker ouderwetse vermelding van namen en adressen.
Graag een schriftelijk antwoord op deze verzuchtingen. U kan mij voor verdere briefwisseling OOK contacteren op verbruggheglas@proximus.be
WAT KAN IK NOG DOEN? WAT WILLEN JULLIE NOG DOEN? GRAAG EEN EXTRA MOEITE EN FAIRE OPLOSSING
MET DANK VOOR UW BEGRIP
Marc Verbrugghe

Alle klachten die gemeld zijn door dinkymarc