Klacht: Pakket niet bezorgd

op 07 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

op 12 november pakket aangestuurd verstuurd, helaas is deze niet afgeleverd met de melding adres onjuist. Terwijl adres wel juist is. Bij naam stond helaas alleen maar D in plaatst van hele naam in het systeem.

Op donderdag 16 november contact opgenomen met PostNL. Medewerker gaf aan dat naam wel volledig in hun systeem stond, maar helaas niks eraan kon doen. Ik moest wachten totdat pakket weer retour was en daarna weer contact opnemen om het uit te laten zoeken. Daarnaast was het niet mogelijk om een klacht/melding te maken.

Op zaterdag 18 november wederom contact opgenomen met PostNL. omdat pakket nog niet retour was en omdat er bij de status update van de netwerkpartner van PostNL stond dat er adres verificatie plaats vond.
Door medewerker van PostNL alle gegevens nogmaals na gelopen, hij heeft mail gestuurd naar hun netwerkpartner.

op donderdag 23 november wederom contact opgenomen omdat er geen wijzing zijn in de status update. Helaas wederom niet correct geholpen. Ik wilde klacht indienen over de manier waarop ik geholpen ben en mijn ontevredenheid, er werd meegedeeld dat dit niet mogelijk was.

Als pakket alsnog zo snel mogelijk wordt geleverd.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Khan, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat uw pakket niet bij de geadresseerde is aangekomen en retour is gestuurd. Graag reageer ik op uw bericht. Naar aanleiding van eerder contact met onze klantenservice zie ik dat mijn collega's tot twee keer toe hebben geprobeerd om de juiste adresgegevens aan de lokale vervoerder in Duitsland door te geven. Ondanks deze herstelpogingen is het pakket alsnog retour gestuurd, volgens mijn gegevens is het pakket op 6 december weer retour geleverd bij u. Normaliter staat de reden van retour op het pakket zelf vermeld. Mocht dit onterecht zijn, dan raad ik u aan opnieuw contact met ons op te nemen. Er kan dan een navraagformulier verstuurd worden, zodat uitgezocht kan worden waarom uw pakket retour afzender gestuurd is. Ik zie dat mijn collega u op 28 november ook een navraagformulier heeft gestuurd, heeft u deze inmiddels ontvangen? Zou u ter controle ook de 3S-code van het betreffende pakket mee willen sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Irfan khan

4 maanden geleden - Beste medewerker van PostNL, Pakket in inmiddels retour ontvangen. Aanvraagformulier heb ik op 28 november reeds al in gevuld en opgestuurd. Ik kan helaas geen foto's als bijlage uploaden. 3SKAAG4080221. Met vriendelijke groeten, Irfan khan

Heeft op 21 december 2017 om 12:12 geantwoord

Geachte heer Khan,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u het pakket inmiddels retour heeft ontvangen. Indien het pakket onterecht retour is gestuurd, zullen we moeten uitzoeken wat er gebeurd is. Ik begrijp dat u op 28 november reeds een navraagformulier terug heeft gestuurd, echter had u op die datum het pakket nog niet retour ontvangen. Pas na controle of het pakket onterecht retour is gestuurd, kunnen we navraag doen. Dit kan alleen via een schriftelijk navraagformulier, deze heb ik inmiddels per post naar uw adres verzonden. U krijgt deze binnen 2 werkdagen.

Ik adviseer u om het formulier volledig (ook de achterkant) en zorgvuldig in te vullen: vermeld altijd de inhoud, de barcode, het adres van de geadresseerde en stuur een kopie van het verzendbewijs mee. Verder raad ik u aan een foto mee te sturen van de adressering, zoals het op het pakket is aangegeven. Binnen 12 werkdagen na ontvangst nemen wij contact met u op om u te informeren over de status van het onderzoek.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Irfan khan