Klacht: Pakket niet bezorgd

op 25 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op donderdag 10 augustus is de pakketbezorger aan de deur geweest met een pakketje uit het buitenland. Ik was niet thuis en er lag netjes een briefje in de bus dat ze de volgende dag weer langs zouden komen. Aangezien ik op vrijdag ook moest werken, heb ik via de site postnl.nl/nietthuis zelf een afleverdatum en tijd gekozen. Zaterdag 12 augustus tussen 12 en 14. Je begrijpt het al…bezorger is niet geweest. Via track & trace de levering bijgehouden en de postbezorger was onderweg, daarna was het vertraagd en kon het niet geleverd worden die dag. Sindsdien staat er bij track & trace zending nog niet verwerkt. Ik heb gisteren tweemaal naar de klantenservice gebeld. Zij gaven hun fout toe en gaven aan dat IK contact moet zoeken met de afzender zodat die een onderzoek kunnen aanvragen. Aangezien ik meerdere pakketjes uit het buitenland heb besteld, weet ik niet welke afzender het is. Dus ik gaf aan dat ik dan de opdracht geef om een onderzoek in te stellen. Maar dat kon niet. Het is toch van de zotte dat ik mijn pakketje nog niet heb terwijl het al in NL is en notabene al aangeboden is terwijl ik niet thuis was. Waar is mijn pakketje. Ik word nu van het kastje naar de muur gestuurd.

Wanneer ik mijn pakketje ontvang.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Kruythoff, Hartelijk dank voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u uw pakket nog niet ontvangen heeft. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is en dat u het pakket alsnog zo snel mogelijk wilt ontvangen. Omdat er sinds afgelopen zaterdag nog geen nieuwe scans zijn gemaakt zou ik graag een onderzoek voor u opstarten. Om dit te kunnen doen hoor ik graag van u wat de inhoud van het betreffende pakket is en (indien u dit weet) de uiterlijke kenmerken van het pakket. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Shera Kruythoff

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Jammer dat jullie nu pas na een week mijn klacht in behandeling nemen en reageren. Het pakketje is inmiddels terug gestuurd naar de verkoper in het buitenland. Ik denk dat er niet echt meer wat te onderzoeken valt. Ik vind het een zeer slechte zaak. Van de bezorger tot aan de agents aan de telefoon. Ik werk zelf op een klantenservice en ik kan u vertellen, wij gaan zo niet met onze klanten om. Ik ben benieuwd of u met een oplossing komt. Naar mijn pakketje kan ik duidelijk wel fluiten.

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 25 augustus 2017 om 13:47 geantwoord

Geachte mevrouw Kruythoff,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg jammer om te vernemen dat het pakje reeds retour is naar de afzender in het buitenland. Uiteraard reageren wij op klachten die op deze website geplaatst worden, dit is echter geen officieel kanaal van ons en heeft een langere reactietermijn. Indien u spoedig een reactie wenst te ontvangen op uw vraag cq klacht kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Ik begrijp uit uw eerste bericht dat u dit ook heeft gedaan en het advies van mijn collega heeft gekregen om contact op te nemen met de afzender. Mijn collega heeft u hiermee juist geïnformeerd. De afzender is opdrachtgever voor verzending en kan eventueel via het verzendende postbedrijf een onderzoek voor u laten opstarten. Ik hoop dat u hierin samen met de afzender tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Heeft op 25 augustus 2017 om 14:16 geantwoord

U kunt wel zeggen dat ik sneller antwoord zou krijgen via jullie eigen klantenservice maar ik schrijf niet voor niets een klacht naar klacht.nl. Bij jullie eigen klantenservice kwam ik geen steek verder. IK ben de opdrachtgever en het pakketje was in jullie handen. Dat het dan terug gestuurd wordt terwijl het maar 1 keer is aangeboden, vind ik een grove fout. Ik heb al uitgelegd dat ik GEEN contact op kon nemen aangezien ik meerdere pakketjes uit het buitenland heb besteld en niet wist wie de afzender was. Jullie hebben in mijn ogen in alle opzichten gefaald. Van bezorger tot klantenservice. Schandalig!!

Alle klachten die gemeld zijn door Shera Kruythoff