Klacht: Pakket NIET bezorgd.

op 26 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

L.s.,

volgens uw systeem is mijn pakket aan mij aangeboden op 24-06, in totaal 8 maal en de laatste maal zou 12-07 zijn geweest. Klantenservice meldde dat het daarna aangeboden is bij een plaatselijke drogisterij alwaar ik het had kunnen ophalen. Alleen is er geen enkel bericht van bezorging achter gelaten, noch getracht dit bij een van de buren aan te bieden.
Klantenservice (what’s in a name!) deelde vervolgens mede dat het pakket door u terug gestuurd is naar de aanbieder in China en dat ik -als derde en enkel ontvangende partij- daar maar moet vragen het opnieuw te willen opsturen!
Natuurlijk mag je geen scheldwoorden gebruiken maar dat kost wat moeite: u maakt een fout wat menselijk is, maar dan mag vervolgens de ontvangende partij -die eigenlijk met u niets van doen heeft, en zeker geen overeenkomst met u heeft- het op gaan lossen!

Ik ben eerst tevreden wanneer ik mijn betaalde pakketje ontvang, klaar; niets meer en niets minder. Dat zou namelijk betekenen dat iedereen zijn/haar werk gewoon doet zoals het hoort en waarvoor men wordt betaald.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 juli 2017 om 16:00 geantwoord

Geacht heer/mevrouw Krijne,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw geen bericht heeft ontvangen met betrekking tot het afhalen van uw zending en dat deze nu retour is gestuurd. Ik kan mij heel goed voorstellen dat u hier niet tevreden mee bent en bied u mijn oprechte excuses aan.

Volgens mijn gegevens is de zending op 24 juni aangeboden, omdat deze poging niet gelukt is is de zending op 26 juni bij de Dio drogist afgegeven. Deze zending is aangetekend verstuurd, vandaar dat het niet bij de buren is afgeleverd.

Uiteraard dient u een bericht te ontvangen van onze bezorger. Daarom ga ik uw klacht melden bij de leidinggevende van de betreffende bezorger, zodat dit besproken gaat worden met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn verantwoordelijkheid in nemen.

Zoals aangegeven door mijn collega is het niet mogelijk om een zending alsnog bij u te bezorgen zodra het retour is gegaan. De afzender kan wellicht het pakket opnieuw versturen. Mijn excuses dat ik u hiermee niet verder kan helpen.

Heeft op 26 juli 2017 om 18:00 geantwoord

Het pakketje is verzonden door een bedrijf waarvan Ali Express de verkoop en verzending regelt; zij hebben een mail -in het Chinees- aan het betreffende bedrijf gezonden met het verzoek het product nogmaals te willen verzenden, tenminste dat denk ik want ik ben het Chinees niet machtig. Alleen gaat dat maanden duren en ik kan zolang niet wachten; ik heb het betreffende product bij een ander besteld en dat zou met een week hier moeten zijn. Alleen is het daar wel duurder: Bij Ali Express betaalde ik € 10,- en nu ben ik € 15 kwijt.Alles bij elkaar € 25 en ik zou het een passender oplossing vinden wanneer PostNL mij schadeloos zou stellen, dwz mij het tweede bedrag van € 15 zou vergoeden zodat ik geen financiele schade lijd door nalatigheid van PostNL. Daar zou ik meer aan hebben dan aan een mogelijke schrobbering van de betreffende medewerker.

Alle klachten die gemeld zijn door Krijne