Klacht: pakket niet bezorgd

op 02 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na een pakket in het buitenland te hebben besteld is het niet bij mij aangeboden door PostNl. In ieder geval heb ik geen bericht gehad dat er een pakket is aangeboden. Logischerwijs ga ik dan ook niet vragen op het lokale postkantoor of er een pakket voor me is gekomen ­čÖé
PostNL hoort een pakket 2 keer aan te bieden, maar ik heb dus 2 keer geen bericht hierover gehad.
Na 2 weken stuurt post nl het pakket naar een depot voor onbestelbare post.
Omdat ik de verzending wel heel erg lang vond duren heb ik via track en trace uiteindelijk achterhaald hoe het zit.
Er wordt door PostNL steeds gezegd dat het pakket retour afzender is gestuurd. Dit blijkt niet het geval, mijn pakket ligt in het depot. Het is mijn eigendom, maar ik kan er niet bij. postNL is niet bereid om het pakket te traceren en aan mij te versturen. \”zo zijn onze regels\” aldus PostNL.
Mijn conclusie: PostNL is een criminele organisatie, ze besteelt haar klanten op deze manier.

Ik wil gewoon dat PostNL het pakket vanuit het depot naar mij stuurt. Zo heeft de afzender dat bedoeld, en zo moet het gebeuren. Het aanbieden op de juiste manier op mijn huisadres door PostNL heeft ABSOLUUT NIET plaatsgevonden. Het kan niet zo zijn dat ik 2 berichten mis.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heer de Jager, In de eerste plaats wil ik u bedanken voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een pakket uit het buitenland verwachte, maar dat u deze niet heeft kunnen ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u deze alsnog graag wilt hebben. Om met u mee te kijken naar de situatie heb ik echter nog enkele informatie nodig. Dit betreft de barcode van uw pakket. Graag hoor ik van u! Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht koffie1956

6 maanden geleden - hierbij de track and trace code, als ik zelf kijk zie ik dat de postbode met een tussentijd van enkele minuten bij ons thuis is geweest, wij hebben echter geen briefje in de bus gehad, dat kan natuurlijk voorkomen...als we bellen met post.nl wordt er eerst gezegd dat het pakket in de loods met onbestelbare pakketten ligt en vervolgens zeggen ze dat het pakket terug is naar de afzender!! RS763175400NL mvg Bart de Jager

Heeft op 02 mei 2017 om 14:35 geantwoord

Geachte heer de Jager,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb de status bekeken en uw pakket is inderdaad retour gezonden naar de afzender. Een pakket blijft 2 weken op de afhaallocatie en gaat vervolgens retour als deze niet is afgehaald.

Pakketten uit het buitenland worden eenmalig op het huisadres aangeboden. Ik vind het heel kwalijk dat u geen bericht heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Hiervan heb ik een klacht opgemaakt om dit met de bezorger te laten bespreken om dit in de toekomst beter te laten verlopen.

Ik heb nog wel een tip voor u mocht u in de toekomst nog eens een pakket uit het buitenland verwachten. Als u een buitenlandse code heeft dan kunt dit pakket via deze website zelf in de gaten houden;

U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3Scode en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode.

Alle klachten die gemeld zijn door koffie1956