Klacht: Pakket niet bezorgd

op 28 januari 2011 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket wordt op 25 januari aan geboden, ik werk ben dus niet thuis.Tevens is er niets ingevuld op het briefje behalve mijn gegevens en dat ik het pakket in Den haag kan ophalen. Zelf woon ik in Leiderdorp. Bel met DHL of er een ander adres door gegeven kan worden, want ik werk en ben dus ook de volgende niet thuis.Dit kan ik niet doen, dat moet de verzendenden partij doen. Deze bel ik, en zij bellen mij later terug dat ze de adres wijziging hebben door gegeven aan DHL, en het pakket wordt 26 januari aangeboden op het anders adres. De 26 januari komt er geen pakket, wel vind ik bij thuis komst, een nu wel volledig ingevuld briefje dat het pakket was aan geboden. Wederom bel ik met DHL, men geeft toe dat er een fout was opgetreden, de volgende dag wordt het weer aangeboden belooft men. Dat ik die dag thuis werk en dus het adres wil wijzigen naar mijn huis adres kan niet. De computer kan die gegevens niet verwerken? Ik regel met mijn werk dat de portier het pakket voor mij aan neemt. De 27 januari is er geen pakket aangeboden. Wederom bel ik DHL, nee de afspraak was met de verzender er wordt 2x aan geboden. En van de anders afspraken kunnen ze nu alleen vinden dat er een adres wijziging was door gegeven. Ik bel de verzender, wordt terug gebeld DHL heeft de opdracht gekregen om het pakket opnieuw aan te bieden, voor het gemak bij mij thuis. 28 januari ik bel met DHL of men na kan gaan waar het pakket is, jawel in het depot in Den haag! E#n nee, men kan nergens meer iets vinden van wijzigingen en een nieuwe opdracht, ik kan het daar ophalen. Een klacht indienen kan ik niet, want ik ben geen klant! Dat kan alleen de partij die de opdracht geeft voor verzenden. Dat er iets mis kan gaan bij het afleveren ziet DHL niet als een probleem.

Gewenste oplossing

Excuses van DHL voor dit ongemak, en dat er nu wel een klachten regeling is voor de ontvangende partij. Dat er klantvriendelijk en bekwaam personeel de telefoon beantwoord en gericht problemen oplossen in plaats iemand van het kastje naar de muur te sturen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 januari 2011 om 10:38 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst mijn welgemeende excuses dat de afhandeling van uw vraag niet de oplossing heeft gegeven die u had verwacht en had mogen verwachten.

Om uw klacht op te lossen verzoek ik u uw contactgegevens (telefoonnummer) door te geven via email zoadat wij alsnog kunnen proberen uw vraag naar tevredenheid op te lossen.

Uw gegevens kunt u zenden aan mark.willemsen@dhl.com.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Mark Willemsen
DHL Express

Reactie van de melder van de klacht jaimedewater

7 jaren geleden - Er wordt in ieder geval wel vlot gereageerd op mijn klacht, die ik via deze site heb gemeld. Het is alleen wel jammer dat er gemeld wordt dat de klacht is opgelost. Dit is niet zo, ik heb zelf het pakket op moeten halen bij het depot in Den haag. Dat is toch wat anders dan het pakket thuis bezorgd te krijgen, zoals af gesproken met DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door jaimedewater