Klacht: Pakket niet bezorg

op 08 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Heb via een Spaanse webwinkel met een nederlandse site een pakket besteld van 107 euro. De webwinkel staat goed aangeschreven.
Volgens de tracing code is het pakket 13-04 bezorgt bij postnl
Package is delivered.
Maar heb geen pakket binnen gekregen. Ook geen kaartje in de bus dat ik het pakketje kan ophalen.
Post.nl gebeld. Wat is de tracingcode? Ja meneer, die code kennen we niet. Hoe kan dat jullie site geeft aan dat het pakket is bezorgt.
Welke site ? Postnl.post. Die kennen we niet die site is niet van ons.
Jullie logo staat levensgroot op de site hoe kan dat ??
Weet ik niet meneer die dienst is niet van ons.

Als het pakket is afgeleverd

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 mei 2017 om 14:42 geantwoord

Geachte heer Veldkamp,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u dit pakket tot op heden niet heeft ontvangen en dat er aan de hand van de barcode geen verdere informatie beschikbaar is.

Helaas heeft u de barcode niet meegezonden, maar aangezien mijn collega’s hier ook geen informatie op hebben gevonden zal ik hier ook geen verder informatie over kunnen geven. Wij kunnen alleen barcodes traceren die er zo uitzien; AB1234567CD. Ik hoop dat uw pakket snel nog aan zal komen. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender, die kan een onderzoek laten instellen via zijn of haar lokale postdienst.

Heeft op 08 mei 2017 om 19:40 geantwoord

Graag zou ik weten waarom postnl geen codes kan traceren van postnl.post
ze zijn toch onderdeel van het zelfde bedrijf ?
Ik heb mijn geld na 6 weken terug gekregen van de verzender.
waar het mis gegaan is mij niet duidelijk.
De tracing gaf aan dat het pakket was afgeleverd het laatste stuk bij postnl.post was niet te traceren omdat postnl hier in gebreke bleef.
1) Graag zou ik vernemen wat het verschil is tussen post.nl en postnl.post.?
2) Waarom kan postnl de pakketten van postnl.post niet traceren?

Alle klachten die gemeld zijn door Jsn Veldkamp