Klacht: pakket niet afgeleverd

op 27 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zou vandaag een pakket krijgen. Ik woon in een flat op de 10e verdieping. Post nl belt beneden aan. Ik zeg dat ik eraan kom (wij moeten hier altijd naar beneden om je pakket op te halen, is volgens mij ook al niet zo als het hoort) Ik kom beneden. Niemand, geen post nl. Er staat wel een jongen, ik vraag of hij post nl gezien heeft. Ja, maar die is al weer weg.
Huh!! Ik vermoedt dat post nl dus mijn pakket in de lift gezet heeft. Overal gezocht, maar geen pakket. Ik de klantenservice gebeld. Weinig medewerking. Ik moet 5 werkdagen wachten.HOEZO!! Ze moeten zo’n bezorger toch wel op kunnen sporen?? En Ik moest dan maar contact opnemen met de afzender! Dus nogmaals: HOEZO!! Wat kan de afzender hier aan doen. DIE BEZORGER HAD MIJ GEWOON PERSOONLIJK MIJN PAKKET MOETEN OVERHANDIGEN!!!!
Dus: WAAR IS MIJN PAKKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gewenste Oplossing:

ALS IK NETJES MIJN PAKKET BEZORGD KRIJG. EN DAT DIE BEZORGER EEN CURSUS KRIJGT: "HOE BEZORG IK EEN PAKKET"

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 27 juli 2017 om 13:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Blaauw,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de bezorger u altijd naar beneden laat komen om uw pakket in ontvangst te nemen. Ik begrijp dat het pakket wat u op 24 juli zou ontvangen niet is afgeleverd bij u en dat de bezorger alweer vertrokken was toen u beneden kwam. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er met uw zending is gebeurd. Graag geef ik u een toelichting.

De bezorger moet uw pakket altijd aanbieden aan de deur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de deur moeten aanbieden. Aan de hand van uw gegevens zie ik dat er via de afzender reeds een onderzoek is opgestart om de situatie rond uw pakket verder uit te zoeken. De afzender zal over de voortgang en uitkomst van het onderzoek geïnformeerd worden. Ik adviseer u daarom voor meer informatie contact te houden met de afzender.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 27 juli 2017 om 15:49 geantwoord

Ik heb ondertussen zelf uitgezocht wat er gebeurd is, en dat is dit: de dag na het hele gebeuren zag ik vanaf de galerij post nl de straat in komen. Ik ben vlug naar beneden gegaan om de bezorger op te wachten. Heb hem netjes gevraagd of hij degene was die de dag ervoor mijn pakket moest bezorgen. Ja dus, hij schoot meteen in de verdediging. Hij wist niet waar mijn pakket was gebleven en zei dat hij die dag zoveel pakketten had dat iemand anders die meegenomen moest hebben. Ik vond het een raar verhaal en toen hij mij ook tot wel 5 maal toe verzekerde dat hij nooit pakketten in de lift zetten en zei dat een mevrouw op de 4e etage misschien mijn pakket wel had wist ik gewoon dat hij stond te liegen. Hij wist niet hoe hij zich er uit moest draaien. Ik ben maar weg gegaan want ik kwam niet verder met hem. Ik ben dus naar de 4e verdieping gegaan en heb bij die mevrouw aangebeld en tot mijn verbazing stond daar mijn pakket!
Wat er nu gebeurd is is het volgende: Die mevrouw , en dat wist ik ook al, die laat altijd haar pakketten in de lift zetten. Dus toen de bezorger haar pakketten in de lift zetten heeft hij de mijne er ook bij gezet. Maar ik woon op de 10e verdieping!! Die mevrouw heeft al de pakketten uit de lift gepakt waaronder dus ook de mijne. Toen zij bij haar binnen was zag ze dat ene pakket dat niet voor haar was maar dacht dat de post wel een briefje bij mij in de bus zou doen omdat ik niet thuis was. Dat doen we hier in de flat zo vaak dat we een pakket voor iemand anders aanpakken. DUS DE CONCLUSIE IS: DAT DE BEZORGER GEWOON EEN PARTIJ HEEFT STAAN TE LIEGEN OMDAT HIJ DONDERS GOED WIST DAT HIJ FOUT ZAT EN MIJN PAKKET DUS WEL IN DE LIFT HEEFT GEZET!!! POST NL MOET MEER VAN DEZE LUI IN DIENST NEMEN, ZIJN JULLIE ZO FAILLIET! DAN WIL NIEMAND MEER MET JULLIE WERKEN!!

Alle klachten die gemeld zijn door margo.bl@hetnet.nl