Klacht: pakket niet afgeleverd

op 18 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakket besteld helaas was ik op moment van 1e levering niet thuis, ik heb er toen voor gekozen om het pakket extra vroeg te laten afleveren (waarvoor ik geld heb betaald) zodat ik er zeker van zou zijn dat ik het in de loop van de eerstvolgende dag kon ophalen.
Helaas kon postnl hun betaalde extra vroeg service niet garanderen, het pakket was niet afgeleverd.
Na gebeld te hebben met de klantenservice werd mij verteld dat het pakket dezelfde dag alsnog geleverd zou worden.(de chauffeur was al onderweg)
Het geld van de extra vroeg service zou ik terugkrijgen..prima ik nam er genoegen mee.
Vervolgens krijg ik een update dat het pakket helemaal niet meer geleverd gaat worden omdat de zending nog in het sorteerproces zou zijn en een dag vertraging heeft.
Wederom gebeld met de klantenservice van postnl die enkel de klacht aannemen en geen enkele oplossing zoeken om mij met een goed gevoel het gesprek te beeindigen. ik heb gevraagd of ik doorverbonden kon worden met een leidinggevende of dat het mogelijk was het pakket zelf op te halen. dit was allemaal niet mogelijk.
Ik heb de verzendende partij laten bellen die mij vervolgens konden melden dat het pakket wel vandaag geleverd zou worden, sterker nog het lag er al……erg vreemd.
Blij maar argwanend toch even gebeld met het desbetreffende pick up point, helaas het pakket was niet geleverd.
Wederom de webshop gebeld men kon helaas niks meer voor mij doen ik moet echt tot morgen wachten.
Postnl voor de laatste keer gebeld en er werd mij gegarandeerd dat het pakket er morgen (vroeg) is.
De chauffeur zou echt onderweg geweest zijn maar om onbekende redenen heeft hij zijn route niet af kunnen maken…..
Ik maak mij enorm zorgen want dit riekt naar een ”verloren” pakket.

Ik ben alle vertrouwen in Postnl kwijt en baal heel erg van deze samenloop van omstandigheden.

Als men mij het pakket zelf had laten ophalen had er niks aan de hand geweest.

Ik ben tevreden als er meegedacht wordt en dat er een passende oplossing gevonden wordt.

Dus of mijn pakket wordt door een andere chauffeur gebracht of dat ik de mogelijkheid krijg het pakket zelf op te halen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Anthony1986

1 jaar geleden - Kleine update: postnl heeft wederom gefaald mijn pakket af te leveren. Nadat mij gisteren aan de telefoon verzekerd werd dat het pakket met de vroege dienst geleverd zou worden hoopte ik dat het ook eindelijk ging lukken. Helaas heeft postnl haar belofte weer niet waar kunnen maken. Ik betwijfel of het überhaupt nog bezorgd wordt. Waardeloos bedrijf postnl wat een drama.

Reactie van de melder van de klacht Anthony1986

1 jaar geleden - Weer een update : het pakket is weer in het sorteercentrum blijven staan. Nu komt het pas 17 mei. Tenminste dat zegt postnl. Ik geloof er geen reet meer van.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 mei 2016 om 11:40 geantwoord

Geachte heer Hooglugt,

Uit uw berichten begrijp ik dat de bezorging van uw zending met barcode 3SYVDR3995353 niet naar behoren verloopt en u deze zending tot op heden nog niet heeft ontvangen. U geeft tevens aan al herhaaldelijk contact te hebben gehad met de PostNL Klantenservice, maar door ons verkeerd bent geïnformeerd.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor deze vervelende samenloop van omstandigheden. Ik begrijp dat u uw zending zo spoedig mogelijk in ontvangst wilt nemen. Volgens mijn informatie heeft uw zending vertraging opgelopen, omdat deze zich niet in het juiste depot bevindt en daarom niet voor de juiste ritten kan worden gesorteerd. Ik vind het erg spijtig dat deze fout tot op heden nog niet hersteld heeft kunnen worden.

Uw zending is op 11 mei 2015 aangeleverd. In verband met de Pinksterdagen is er meer vertraging ontstaan. Op dit moment is uw zending 'out for delivery'. Mocht uw zending vandaag nog niet zijn aangeboden door de pakketbezorger, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Uitsluitend de afzender heeft de mogelijkheid om via PostNL een onderzoek te laten opstarten, omdat de afzender betaalt voor verzending en daarmee de opdrachtgever is. Ik hoop uiteraard dat dit niet nodig zal zijn en uw zending vandaag wordt aangeboden.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Anthony1986