Klacht: Pakket niet aangekomen ( verstuurd als brievenbuspost op advies van medewerker PostNL)

op 14 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vrijdag 15-april j.l heb ik online een verzendopdracht aangemaakt voor het versturen van mijn goederen aan mijn klant te Rotterdam.
Aangekomen op het afgifepunt van PostNL werd mijn pakket door een medewerker van PostNL ingescand. Omdat de pakketdienst Vrijdag 15-april de te versturen pakketten al had afgehaald werdt mij geadviseerd mijn pakket in de brievenbus gelegen aan de buitenzijde van het afhaalpunt te deponeren. Dit omdat volgens de medewerker van PostNL die nog geledigd diende te worden. Ik heb het advies van de PostNL medewerker gevolgd in de veronderstelling dat mijn pakket Maandag 18-april zou worden afgeleverd bij mijn klant te Rotterdam. Tot mijn verbazing werd ik Woensdag 20-april telefonisch gecontacteerd door mijn klant met de mededeling dat het pakket nog steeds niet was aangekomen. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice van PostNL, de medewerkerster van PostNL kon het pakket niet traceren omdat brievenbuspost niet te traceren valt. Zij verzocht mij, mocht het pakket niet binnen 2 weken aangekomen zijn bij mijn klant opnieuw telefonisch contact te maken met de klantenservice. Vandaag 30-april is het pakket vooralsnog niet aangekomen op bestemming. De klantenserive kan niets voor mij betekenen en ik werd verzocht Maandag a.s contact op te nemen met de zakelijke afdeling van PostNL. Ik had graag vernomen waar mijn pakket zich op dit moment bevindt en waarom dit niet te traceren is ? Ik ga ervan uit dat een ”rondzwervend” pakket na 2 weken toch wel op zijn minst de plaats van bestemming had moeten bereiken of had moeten worden geretourneerd naar de afzender mijn vestigingsadres. Ik wil u daarom u vriendelijk doch dringend verzoeken enige actie te ondernemen m.b.t. het localiseren van mijn waar. Mijn klant zit al 2 weken te wachten op zijn bestelling. Aangezien dit maatwerk is, bestaat er geen mogelijkheid om mijn klant een ander exemplaar toe te sturen. Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Hendrix Import/export Sittard.

Enkele gegevens ter verduidelijking van bovenstaand verhaal :

Afzender:
10466439 – FHAW
Hendrix Import
Guido Gezellestraat 14
6136HX SITTARD
Nederland

Ontvanger :
Salt en pepper Kappers
Straatweg 55 A
3051BD ROTTERDAM
Nederland

Barcode(s) 3SFHAW008706015
Referentie 216024
Verzenddatum 15-4-2016

Gewenste Oplossing:

Localisatie van mijn goederen, een spoedig afhandeling en compesatie richting mijn klant voor het niet op tijd leveren van de te versturen goederen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer / mevrouw Hendrix, Uit uw bericht begrijp ik dat u online een verzendopdracht heeft aangemaakt om een pakket te sturen naar Rotterdam. U geeft aan dat de klant nog niets heeft mogen ontvangen en dat u ondertussen ook contact heeft gehad met de telefonische klantenservice. Aan de hand van dit contact is er een klacht aangemaakt. Op 2 mei j.l. is er een e-mail naar u gestuurd waarin staat dat het pakket met code 3SFHAW008706015 geen vervolg scans laat zien. Hierin staat tevens dat er nog aanvullende informatie wordt gevraagd om een uitgebreid onderzoek op te starten. U kunt antwoorden op de ontvangen e-mail, waarin deze informatie wordt gegeven. Heeft u inmiddels ook contact opgenomen met de zakelijke klantenservice van PostNL? Ik hoor het uiteraard graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 mei 2016 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer / mevrouw Hendrix,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.

Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie.

Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door nona.hendrix