Klacht: Pakket niet aangeboden meteen naar te ver afhaalpunt

op 17 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte PostNL

De hele dag zijn wij thuisgebleven om ons pakketje in ontvangst te kunnen nemen.
Helaas vonden we aan het einde van de dag alleen een brief in de bus dat ons pakket naar een erg ver gelokaliseerd afhaalpunt is gebracht waar we het kunnen ophalen en dat alleen met de auto bereikbaar is.
We krijgen niet zoals bij u concurrent de kans een nieuwe leveringsafspraak te maken.
Wij gaan zonder auto door het leven en de afhaalpunten zijn steeds verder weg of onbereikbaar zonder auto.
Onze bejaarde buurvrouw zou haar pakketje nooit meer terugzien of afhankelijk zijn van liefdadigheid.
Waar gaat dat in onze maatschappij naartoe?

Als we ons pakket thuis nageleverd krijgen.
Als PostNL net als haar concurrenten de mogelijkheid geeft een nieuwe leveringsafspraak te maken.
Haar afhaalpunten bereikbaar maakt voor jong en oud, wel of geen autobezitters en gehandicapten.
Als PostNL er op zou toe zien dat bezorgers ook daadwerkelijk aanbellen om een pakketje aan te bieden en het niet meteen naar het afhaalpunt brengen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Schie-Lugt, Hartelijk bedankt voor uw reactie. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakketbezorging. Ik zou graag met u mee willen kijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij hiervoor de 3S-code van uw pakket te sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht R. van Schie

4 maanden geleden - Geachte PostNL, De barcode van het pakket is: 3SRETA4576554. Bij voorbaat dank.

Heeft op 17 mei 2017 om 14:08 geantwoord

Geachte mevrouw van Schie-Lugt,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u erg verbaasd en teleurgesteld bent dat uw pakket direct naar een afhaalkantoor is gebracht. Graag geef ik u een toelichting.

Sinds enige tijd gaan pakketten afkomstig van diverse Aziatische webshops rechtstreeks naar de afhaallocatie. Deze afzenders hebben gekozen voor de basisdienstverlening, dit houdt in dat het pakket niet thuis wordt bezorgd. We bezorgen het pakket direct op de PostNL afhaallocatie en het afhaalbericht wordt binnen enkele dagen bij u bezorgd. Eventuele inklaringskosten worden vermeld op het afhaalbericht en worden afgerekend op de afhaallocatie. Uw webshop heeft gekozen voor deze dienstverlening. U kunt contact met de webshop als u andere dienstverlening wenst, het kan bijvoorbeeld zijn dat de webshop waarop u uw goederen besteld heeft ook andere dienstverleners aanbiedt die wel bij u thuis aanbieden.

Alle klachten die gemeld zijn door R. van Schie