Klacht: Pakket nier ontvangen

op 26 april 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben erg ontevreden over de service van DHL. Ik was de gehele dag thuisgebleven omdat ik het pakketje verwachtte. Het zou tussen 14:00 en 18:00 bezorgd worden. Er is niet aangebeld en er zit ook niks in mijn brievenbus. Via de track en trace code staat er aangegeven dat er niemand thuis was. Dit vind ik echt onbehoorlijk. Wat ook verbeterd zou kunnen worden is dat ze de mail met verwachtte bezorgtijd in de ochtend kunnen mailen. Ik ontving de mail van de verwachtte bezorgtijd ( tussen 2 en 6 dus) pas na 6 uur!!
Dit is tevens ook niet de eerste keer dat dit voorkomt bij DHL met mijn ervaring met hun.
De verwachtte bezorgtijd is nu veranderd naar morgen tussen 11:00 en 15:00.

Ik wilde een klacht indienen bij de site van dhl zelf maar daar stond dat ze mij adviseerde om contact op te nemen met de verzender. Dat vind ik echt niet normaal aangezien de verzender het aan DHL heeft overgedragen en het is dan ook hun taak en verantwoordelijkheid om het pakketje bij mij te brengen. Ik zou wel de verzender kunnen adviseren om niet meer in zee te gaan met DHL want ik heb heel veel klachten over hun gelezen.

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn als ze tijdig een mail sturen met de verwachtte bezorgtijd en zich dan ook daadwerkelijk aan die tijd houden. Indien dit dan onverhoopt toch niet zou lukken zouden ze nog een mail kunnen sturen om de klant hiervan op de hoogte te stellen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 april 2017 om 10:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat vervelend dat u zo lang op uw pakket heeft gewacht en dat er volgens dan ook nog eens niemand is langs geweest. De e-mail met daarin het bezorgmoment wordt verstuurd zodra de chauffeur gaat rijden, normaal is dit rond 13.00 uur bij een tijdsblok van 14.00 en 18.00 uur, echter lijkt het erop dat de rit van gisteren uitgevallen is en er rond 18.00 uur pas een alternatieve rit is begonnen, helaas heeft die chauffeur het niet gered alle pakketten kunnen aanbieden en heeft hij in plaats van overmacht een niet thuis melding gemaakt. Dit is zeker niet de bedoeling en ik zal hier dan ook melding van maken. De chauffeur komt vandaag tussen 11.00 en 15.00 uur bij u langs.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Sachmad