Klacht: Pakket Naar Buren

op 23 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De bezorger heeft het pakket bij de buren bezorgd terwijl er duidelijk op de zending staat dat het niet bij de buren mag worden gebracht.
Ook zitten er 2 stickers op mijn deur dat de pakketten niet naar de buren mogen.
Dit gebeurt regelmatig en ik word het zat.
De klantenservice van Postnl zegt dat de bezorger juist heeft gehandeld en dat de klacht dus niet geldig is.
Ik vind dit dus niet.

Gewenste Oplossing:

Als de bezorger eindelijk zijn ogen opendoet en mijn pakketten niet meer naar de buren brengt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte heer Koper, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakketbezorging. Graag wil ik dit toelichten. Of een pakket mag worden aangeboden bij buren is afhankelijk van het soort pakket en of er een melding “alleen huisadres” op het pakket vermeld staat. U kunt bij eventuele toekomstige afzenders vragen of ze het zodanig willen versturen dat het niet bij buren mag worden aangeboden. We bezorgen een pakket in opdracht van de afzender en die kiest bij ons voor een bepaald product en bezorgwijze. Sommige ontvangers vinden het juist heel prettig wanneer pakketten bij buren worden afgegeven. Een bezorger let niet op briefjes of sticker op de deur en hoeft dit ook niet op te volgen. Ik wil graag nog voor u bekijken om wat voor pakket dit precies ging. Zou u mij hiervoor de 3S-code nog willen sturen? Ik zie uw bericht graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht PeterPendragon

3 jaren geleden - Goedendag, Dat is dus het probleem. Het staat juist op het pakket. Dat laat ik altijd doen namelijk. De 3S is 3SKABA324835410 En er staat duidelijk op het pakket dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd. Maar elke keer weer moet ik naar de buren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 23 oktober 2017 om 14:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Koper,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik reageer graag op uw bericht met wat meer uitleg over de verzendvoorwaarden van een pakket.

De afzender bepaalt waar een pakket bezorgd mag worden. Als een pakket standaard verstuurd wordt, mag het pakket op uw adres en bij de buren bezorgd worden. De afzender gaat hier bij het verzenden van het pakket mee akkoord in overeenstemming met de algemene voorwaarden.

Wanneer er op het pakket \"niet bij de buren bezorgen\" staat, hoeft de bezorger hier geen gehoor aan te geven. De bezorger dient zich te houden aan de verzendvoorwaarden waarmee de afzender akkoord is gegaan. Alleen waneer een pakket aangetekend of met de toevoeging \"alleen huisadres\" is verstuurd, mag het pakket alleen op uw adres aangeboden worden. Let hierbij op dat het om de verzendvoorwaarden van PostNL gaat en niet om stickers of notities die op het pakket zijn gezet.

Het pakket met de Track&Trace-code 3SKABA324835410 is ook al standaard pakket verstuurd. De bezorger heeft dan ook geen fout gemaakt en daarom kan ik geen klacht voor u indienen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 23 oktober 2017 om 20:25 geantwoord

Het is een slechte houding van postnl.
Toen ik er nog werkte maakte het niet uit.
Als het op het pakket stond mocht het gewoon niet naar de buren.
Als ik het wel deed mocht ik op kantoor komen.

De afzender is de klant van postnl en klant is koning dus als hij op het pakket zet dat het niet mag worden afgeleverd bij de buren dan moet postnl zich er gewoon aan houden.
Maar op deze manier word de afzender dus ook benadeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterPendragon