Klacht: Pakket na 7 dagen teruggestuurd naar afzender ipv gecommuniceerde 14 dagen

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er werd op 17-11-17 een pakketje bij mij aangeboden (uit het buitenland) internationale zending. Helaas was dit precies op het half uurtje dat ik helaas niet thuis was die dag. Maar goed, ik kon het pakketje ophalen bij een PostNL punt, ik kreeg hier nog een kaart voor in de bus. (zie bijlage).
Op de kaart staat letterlijk:
U kunt het pakket ophalen 14 dagen na bovengenoemde datum. Neem dit afhaalbericht … etc.
Gisteren, op 25-11-17 ging ik naar de winkel en het bleek dat het pakket al retour afzender was gegaan. De vriendelijke dame van de winkel heeft hier nog achteraan gebeld, maar ze vertelde me dat het pakket al gesorteerd was (en waarschijnlijk al in de container richting het buitenland was gestopt).

Ik ben nu heel boos op PostNL want eerdere bezorging van het pakket zorgde ervoor dat het pakketje op het verkeerde adres was bezorgd (dit was zonder overleg met verzender naar een ander huisnummer gewijzigd door PostNL). Deze mensen hebben het pakketje vervolgens retour gestuurd. Dit was in juli.
Nu zijn we inmiddels al in eind november!

PostNL moet allereerst heel veel excuses aanbieden, maar ik ben echt tevreden als ik eindelijk mijn pakketje krijg / of schadevergoeding (100 euro!) krijg!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 11:06 geantwoord

Geachte heer Oei,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te horen dat uw pakket te vroeg retour is gegaan.

Ik heb de status bekeken, maar blijkbaar dit dit achteraf toch nog hersteld want ik zie dat u het pakket uiteindelijk gelukkig nog heeft kunnen afhalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Richard Oei