Klacht: Pakket lijkt spoorloos

op 17 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb pakket laten opsturen vanuit US door een vriend met USPS en aangekomen in Ned is het pakket overgenomen door Post NL maar is nooit aangeboden bij mij thuis!! Toen ik er achter kwam dat het op het Deen Filliaal lag werd mij verteld dat het inmiddels al weer terug gestuurd was naar de US!! Contact opgenomen met PostNL maar kan niks doen als alleen maar zeggen het is naar de US en ook contact opgenomen met USPS in de US na 70 min in de wacht te hebben gestaan en hun vertellen dat het nog op custum is in Nederland. Het gaat om een duur pakket en ik krijg maar geen duidelijkheid en heb zelfs aageboden of ik naar de doune kon gaan op Schiphol maar dat kon niet zei PostNL want het lag al in het vliegtuig naar de US maar in de US zeggen ze dat het nog hier is. Wat nu te doe want ik ben radeloos??

Als ik mijn Pakket natuurlijk krijg!! Ik wil ook geen geld terug ofzo want het gaat om items die niet meer te koop zijn om dat het collectabels zijn!!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 15:05 geantwoord

Geachte heer Mul,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te horen dat uw pakket retour is gegaan. Mijn excuses hiervoor.

Wanneer een pakket retour is gegaan dan is het niet meer mogelijk om het pakket terug te halen. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender.
Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender of de afzender ontvangt het niet spoedig retour, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen. Dit is internationaal zo afgesproken.

Mocht u vaker pakketten uit het buitenland ontvangen dan heb ik nog een tip voor u. Als u een buitenlandse code heeft dan kunt dit pakket via deze website zelf in de gaten houden;

U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3S-code en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode. Sinds begin oktober gaan pakketten uit het buitenland waar importkosten bij zitten direct naar de afhaallocatie en worden niet meer op het huisadres aangeboden.U ontvangt dan een afhaalbericht via de post. https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/

Alle klachten die gemeld zijn door Dries Mul