Klacht: Pakket ligt al maanden in Den Bosch, PostNL doet geen moeite

op 10 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mei: Verkoper Jos stuurt iets naar koper (ik dus). Jos stuurt het naar onze plaatselijke supermarkt, maar had achteraf aangemerkt moeten worden als Pakjegemak ipv particulier, dus stuurt supermarkt pakketje weer terug. Pakketje belandt uiteindelijk in depot in Den Bosch. Zowel koper als verkoper heeft gebeld, konden beiden vertellen de track-code en wat erin zat maar PostNL doet geen moeite. Het pakketje (van weinig waarde) staat nog waarschijnlijk op depot, maar ik vind het gewoon kolder. Dit loopt al vanaf mei.

Als ik m'n pakketje krijg.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 oktober 2017 om 13:01 geantwoord

Geachte heer Schoonbeek,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakket nog niet bezorgd is. Aangezien dit al een aantal maanden loopt, kan ik me voorstellen dat u dit graag opgelost wilt zien.

Dit pakket is retour gestuurd, omdat het voor particulieren inderdaad niet mogelijk is om een pakket rechtstreeks aan een PostNL-locatie te adresseren. Omdat er echter geen retouradres bekend was, hebben wij dit pakket tijdelijk in opslag geplaatst.

Wilt u de afzender verzoeken contact met ons op te nemen? Wij willen dit pakket graag naar hem doorsturen, zodat het hopelijk snel opnieuw naar u verstuurd kan worden.

Heeft op 10 oktober 2017 om 17:32 geantwoord

Nee, de afzender Jos uit Amsterdam heeft 2x gebeld (in mei en vorige week) maar wilde hem niet verder helemaal niet helpen, en Jos is er nu meer dan klaar mee aangezien het maar om een stel klompen van 5 euro gaat. Jos zal zowel mij als PostNL niet meer contacten. Logisch want de fout ligt ook een beetje bij mij, omdat het pakje eigenlijk aangemerkt moest worden als Pakjegemak. Ik heb ook meerdere keren gebeld, maar vang bot. Ik wil ook heus wel opnieuw porto betalen om de klompen terug te krijgen. Waarom zou het pakje dan eerst teruggestuurd moeten worden naar de afzender om het vervolgens weer naar mij te sturen?

Alle klachten die gemeld zijn door Daan Schoonbeek