Klacht: Pakket levering in combinatie met bewaar service

op 02 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de vakantie PostNL bewaar service genomen.
In die periode is er een pakket gekomen. Die is niet thuis aangeboden, maar bij een afhaalpunt.
Het bericht van het pakket is door PostNL ” bewaard” en pas afgeleverd nadat de 2 weken voorbij zijn en pakket weer terug afzender naar het buitenland is gestuurd.
Gebeld met klantenservice, maar is kansloos. Bewaar service wijst naar paketten, pakketten roept had u maar moeten komen halen. Wordt alleen moeilijk als je geen bericht krijgt.
Aangezien het pakket nog in NL is en gewoon nog bezorgd kan worden, dat ook verzocht aan de klantenservice, maar die wensen daar niet aan mee te werken.

Klacht indienen, kan maar dame geeft al aan dat je daar nooit meer wat van hoort. Dus ook kansloos allemaal.

En nu?

Trace nummer is 3SRETA20199458

Het pakket zsm alsnog bezorgd wordt en bij de bewaarservice pakket aflever berichten niet tegengehouden worden, of de pakketten bewaard met dezelfde termijn als de bewaarservice.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 augustus 2016 om 13:08 geantwoord

Geachte heer Entrop,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending uit het buitenland retour is gestuurd, omdat het afhaalbericht door ons werd bewaard. Ik begrijp dat dit zeer vervelend voor u is, mijn excuses hiervoor.

Helaas is het zo dat de afhaalberichten voor zendingen uit Azië verstuurd worden via de post. Deze afhaalberichten vallen binnen de service van de bewaarservice en het is voor ons niet mogelijk om deze afhaalberichten uitzonderlijk te behandelen en wel te bezorgen. Spijtig genoeg hebben wij geen mogelijkheid om het retour proces te stoppen of het pakket terug te halen wanneer een zending retour is. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een gepaste oplossing. Mijn excuses dat ik u niet verder kan helpen hiermee.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

PostNL Klantenservice

Heeft op 02 augustus 2016 om 15:02 geantwoord

Beste klantenservice,

hiermee ben ik duidelijk niet geholpen. En snap ik ook niet. Volgens de postNL app ligt het nog bij jullie in den haag. waarom kun je niet een nieuw adres invoeren in je systemen, namelijk mn huis ipv ergens een ophaal locatie en alsnog daarheen versturen. het ligt nog in jullie pakhuis ergens?
Ik blijf het vreemd vinden dat PostNL überhaupt pakketjes uit Azie niet thuis bezorgd, maar ergens bij een ophaal locatie. dan had ik wel gewoon een normaal afhaal bericht gehad en was dit hele issue niet ontstaan.

Groeten,

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Entrop