Klacht: Pakket leeg aangekomen

op 27 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Spullen besteld ter waarde van €1650 via particulier.
Pakket verzekerd omdat het helemaal van Nederland naar Spanje moest en kostbare inhoud bevatte.
Pakket woog bij verzending 382 gram en bij aankomst nog 170 gram.
De inhoud was via de zijkant uit het al slappe post.nl doosje gehaald.
De afzender is onbekend, heeft zijn gegevens niet ingevuld.
Is onbereikbaar.
Nu zegt post.nl dat deze persoon de schadevergoeding gaat krijgen.
Maar omdat hij onbereikbaar is zitten wij met een verdwenen inhoud en dus een schade van €1650.
Welke post.nl dus blijkbaar niet aan de gedupeerde gaat uitbetalen, maar aan en of andere particulier die onbekend is gebleken.

Als wij als gedupeerde ons geld terug krijgen waarvoor het pakket verzekerd is in opdracht van ons.
Ik heb alle bewijzen via watsapp.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Solar Perez-Walhout, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u een beschadigde zending zonder inhoud heeft ontvangen en kan me voorstellen dat u hier graag een oplossing voor wilt. Graag reageer ik op uw bericht. Het klopt dat de afzender de partij is die eventueel in aanmerking komt voor een vergoeding. Dit gebeurt pas indien uit onderzoek blijkt dat hij of zij hier recht op heeft. De verzender is onze opdrachtgever en de betalende partij en heeft een overeenkomst met ons gesloten voor het verzenden van uw pakket, daarom is de afzender de partij die een onderzoek kan starten om de situatie verder uit te zoeken. Graag kijk ik voor u of er inmiddels actie is ondernomen, wilt u mij hiervoor de track&trace code van het betreffende pakket sturen? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht mlwalhout

3 jaren geleden - De track en trace code is: 3SKAVZ0274036 Zoals ik al vermeldde is er geen afzender bekend. Dat vakje was door de post niet ingevuld. Ik heb de opdracht gegeven aan de verzender en daarvoor betaald. De inhoud van het pakket is ook door mij betaald. Waarvan bewijzen. Met vriendelijke groet, ML Walhout

Heeft op 30 oktober 2017 om 12:09 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Solar Perez-Walhout,

Hartelijk bedankt voor de toelichting. Ik snap uiteraard dat het als geadresseerde van het pakket niet fijn is om hier tussenin te zitten. Maar de afzender is de enige die een onderzoek kan laten instellen en aanspraak maakt op een vergoeding als het pakket verzekerd is verzonden. De afzender is onze opdracht gever voor het versturen van het pakket en heeft een overeenkomst met ons. U als geadresseerde heeft een overeenkomst met de afzender. Ik hoop dat u deze afzender nog kunt bereiken, maar ik kan u hierbij verder niet van dienst zijn.

Heeft op 30 oktober 2017 om 21:46 geantwoord

Er is geen afzender bekend.
Het postkantoor welke verantwoordelijk is voor het aanbieden van de verzekering is in gebreke gebleken, door het pakket ondeugdelijk verpakt in slap PTT doosje zonder gegevens van de afzender op te nemen.
Mét wie heeft het kantoor zaken gedaan?
Precies....anonieme persoon.
Ik verwacht een eerlijke oplossing en de fout te laten waar hij hoort nl het postkantoor welke het pakketje heeft aangenomen en verzekerd. Als je zaken met iemand doet wil je toch weten met wie?

Alle klachten die gemeld zijn door mlwalhout