Klacht: Pakket kwijtgeraakt door PostNL

op 13 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In juli 2017 plaatste ik een bestelling bij een leverancier uit het buitenland. Nadat het pakket in augustus bij PostNL is aangekomen, is het pakket naar een distributiecentrum gestuurd in plaats van afgeleverd op mijn aangegeven adres, en PostNL heeft verzaakt mij hiervan op de hoogte te stellen. Na 2 weken is het pakket zonder meer teruggestuurd naar de afzender, waar het nooit is aangekomen.
Vanaf oktober 2017 ben ik in contact met PostNL. Sindsdien heb ik diverse keren gebeld met de klantenservice, telkens mijn verhaal opnieuw moeten doen aan een beleefde doch onbehulpzame telefoniste, en telkens met een kluitje in het riet gestuurd. Met aanvullende gegevens van de afzender, die ik zelf moest opvragen, zou in november een onderzoek worden gestart en er zou in december contact met mij worden opgenomen. Nu, in februari 2018, nog steeds niets vernomen en zojuist opnieuw zelf gebeld met PostNL. Resultaat: er is geen onderzoek geweest, er is geen mogelijkheid om in contact te komen met een leidinggevende of iemand anders die kan uitzoeken waar mijn pakketje is en hoe het bij mij terug kan komen en er is niets wat PostNL voor mij kan doen.

Ik wil graag mijn pakketje alsnog, en kosteloos, ontvangen. Ik ben van mening dat PostNL niet alleen heeft verzaakt om te leveren, maar ook op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt, duidelijkheid geeft of actie onderneemt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 februari 2018 om 12:41 geantwoord

Geachte mevrouw de Wit,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat uw pakket retour is gezonden naar de afzender. Ik vind dit erg spijtig om te vernemen en begrijp dat u graag alsnog uw pakket zou willen ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de gegevens gecontroleerd. De zending heeft van 4 augustus tot 18 augustus bij de afhaallocatie heeft gelegen. Omdat het pakket niet binnen twee weken is afgehaald, is de zending retour gestuurd naar de verzender. De afzender is de opdrachtgever voor verzending en de betalende partij. Hij of zij kan volgens internationale afspraken vanuit het land van verzending een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf en samen met u tot een oplossing in deze situatie komen. Ieder postbedrijf heeft hiervoor zijn eigen procedures. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Heeft op 13 februari 2018 om 15:09 geantwoord

Ergens tussen het kastje en de muur heb ik al contact gehad met de verzender. Zij kunnen niets voor mij doen omdat zij het pakket niet terug hebben ontvangen en de transactie wat hen betreft is afgehandeld. Nu verwijst PostNL mij opnieuw door naar de verzender terwijl het dus voor het laatst door PostNL is gezien. Schandalig, en geen oplossing. PostNL, waar is mijn pakketje?

Alle klachten die gemeld zijn door Anneliekedewit