Klacht: Pakket kwijt gemaakt

op 18 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket is aangekomen in Nederland. Vanuit de douane controle overhandigd naar postnl. Post heeft het niet naar mij verzonden maar volgens de trace terug gestuurd. Post nl help mij niet omdat mijn pakket niet in hun systeem staat. De douane heeft mij duidelijk laten weten dat het wel aan postnl is overhandigd. Het is een kastje naar de muur verhaal. Helaas. Chinees verzender heeft ook contact gezocht met postnl. Zij beweren nu dat ik, mijn adres niet bestaat. daarom niet leverbaar…
Nummer: LT749639005NL

Pakketstatus: Melding
Land: Nederland – Onbekend
Bestemming:

Oorsprong:
2021-06-10 07:05 Undeliverable item, has been returned to shipper
2021-05-26 17:00 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be ed
2021-05-24 04:25 The item is ready for shipment
2021-05-24 03:24 The item is pre-advised to PostNL

Powered by www.17track.net

Als ik mijn pakket heb.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juni 2021 om 14:27 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb de verzendcode opgezocht, maar helaas zijn er (nog) geen gegevens over dit pakket bij PostNL bekend. Dat betekent dat de zending nog niet in Nederland is, nog niet door ons verwerkt is of niet traceerbaar is in Nederland. Ik wil u daarom vragen nog een aantal dagen geduld te hebben, want als een pakket nog onderweg is dan kan het even duren voordat wij het ontvangen. Het is mogelijk dat een ander Nederlands postbedrijf de bezorging doet.

Mocht er over een paar dagen nog steeds niks bekend zijn, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Die kan dan in eigen land navragen wat de status van de verzending is.

PostNL Klantenservice

Heeft op 18 juni 2021 om 16:25 geantwoord

Ze hebben het pakket retour gestuurd naar het buitenland maar weten niet via welke dienst en kunnen het pakket niet meer traceren. Ook de verzender heeft geen informatie hierover ontvangen. Dit antwoord krijg ik via de klachtenservice al weken. Volgens de douane is postnl verantwoordelijk. Na aankomst in Nederland is het door hun retour gestuurd en niemand weet waarom en waar het nu is.

Alle klachten die gemeld zijn door beasty balls