Klacht: Pakket kwijt en geen vergoeding

op 14 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 30-10 een pakket verzonden en is nooit aangekomen.
30-10: Pakket bij Jumbo afgeleverd (track en trace er bij)
02-11: Met PostNL gebeld en onderzoek gestart
08-11: Gebeld om te vragen of iets bekent was, Kreeg te horen dat onderzoek nog niet gestart was
18:11: Gebeld voor een status update. Kreeg het zelde antwoord en dat 16 werkdagen waren nog niet voorbij
25-11: Weer gebeld. Zij probeerde contact op te menen met afdeling maar was niemand. Zou mij dezelfde dag of op Maandag terug bellen (niet gebeurt)
27-11: Weer gebeld omdat niks van PostNL gehoord
29-11: Weer bellen. Het zelfde verhaal, andere persoon aan de lijn.
30-11: Kreeg een e-mail dat pakket kwijt was en dat ik geen recht heb voor een vergoeding.

Ik vind dat ik hier recht heb op schadevergoeding en verzendkostenvergoeding ongeacht of ik mijn pakket verzekerd of niet verzonden heb, ik vind dat PostNL hierin niet juist gehandeld heeft vanaf dat ik aangaf dat het pakket weg was.

Als ik mijn telefoon terug krijg t.w.v 200 euro (of vergoeding) en de verzendkosten 6.95.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 december 2017 om 15:41 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Krasniqi,

Ten eerste mijn excuses voor het feit dat dit pakket niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een onderzoek voor u is opgestart en dat het pakket helaas niet is gevonden. Aangezien u het pakket zonder aanvullende verzekering heeft verzonden is het niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. Ik heb niet de mogelijkheid om de uitslag van het onderzoek te veranderen.

Heeft op 21 december 2017 om 17:54 geantwoord

PostNL heeft aagegewen dat een onderzoek zou binnen 16 werkdagen klaar moeten zijn. Maar PostNL heeft de onderzoek (na veel moeite) veel te laat gestart (buiten de 16 werkdagen), dus nu kan PostNL niet meer zeggen dat het pakket aanvullende verzekerd moet verzonden worden.
PostNL heeft te laat gereageerd, dus PostNL moet vergoeding betalen. Ik heb mijn postzegel neetjes betaald maar de service van PostNL deugniet.

Alle klachten die gemeld zijn door Ermir