Klacht: Pakket kwijt!

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakket niet bezorgd gekregen. Het pakket had een verkeerd huisnummer. Desbetreffende bewoners hebben het pakket geweigerd. Na contact met de klantenservice bleek dat het pakket was afgegegeven bij de afdeling “niet bezorgbare pakketten”. Heel veel geateggel met postnl omdat ik eigenlijk geen partij ben voor hun, ik ben namelijk de ontvanger! Het feit dat ik wel geld heb betaald voor het pakket, en daarmee mijn inziens de eigenaar ben, doet er niet toe..dus de verzender moeat een onderzoek op laten starten. Afijn, gedaan. Nu twee weken later komt het bericht voa de verzender dat postnl heeft aangegeven dat het pakket onvindbaar is, de verzender(!) krijgt de verzendkosten terug en ik kan gluiten naar mn pakket! Ik begrijp hier werkelijk niets van. Over de waarde van het pakket wordt niet gesproken, niets. Nou de klantenservice wil met mij het geaprek niet eena aan omdat is zogezegd “geen partij ben”! Schandalig!

Ik wil mijn pakket gewoon intvangen. Volgena mij is er geen enkele moeite voor gedaan.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 oktober 2017 om 14:44 geantwoord

Geachte mevrouw Haster,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag uw pakket wilt ontvangen. Ik begrijp dat de afzender een onderzoek bij ons had aangevraagd en dat het pakket niet vindbaar was. Het spijt me om dit horen en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik begrijp dat u het gevoel heeft dat het onderzoek niet zorgvuldig is opgepakt. Echter mag u er zeker van zijn dat dit wel is gebeurd. Wij hebben een speciaal onderzoeksteam dat zich bezig houdt met het zoeken naar pakketten. Wanneer een pakket niet vindbaar blijkt te zijn, is de uitslag van dit onderzoek definitief. Het is niet mogelijk om nogmaals een onderzoek aan te vragen.

Uit uw bericht begrijp ik dat de afzender alleen een vergoeding voor de verzendkosten heeft ontvangen. Dit betekent dat de afzender geen schadevergoeding van ons kan ontvangen en u ook niet. Gezien u een overeenkomst aan bent gegaan met de afzender, raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 04 oktober 2017 om 15:22 geantwoord

Nou wat ik heel bijzonder vind is dat de ene dag het oakketbos getraceerd en ligt bij de afdeling niet bezorgbare pakketten. Dan wordt het onderzoek gestart en is het pakket \"kwijt\"?! Hoezo kwijt? Dat lijkt meer op dat iemand ervan door is met mijn pakket.

Alle klachten die gemeld zijn door Haster