Klacht: Pakket “kwijt”

op 09 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Meer dan een maand geleden is er een pakket vanuit Duitsland naar mij verzonden. Vanwege een adresfout kon dit pakket niet bezorgd worden en zou deze terug naar de verzender gestuurd worden, zodat de verzender het pakke zou kunnen verzenden naar het juiste adres. Het is bijna een maand geleden dat ik het bericht kreeg dat het pakket teruggestuurd zou worden naar de verzender, maar deze heeft het nog steeds niet ontvangen. Het laatste bericht van track&trace is van 11 april. Het pakket heeft het zendingsnummer 530480403186.

Ik ben tevreden wanneer het pakket binnen redelijke tijd terug is bij de verzender. Graag zou ik hierbij via track&trace op de hoogte blijven van de status

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 mei 2017 om 13:54 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat het pakket retour is gestuurd naar de verzender maar dat zij het pakket nog niet hebben mogen ontvangen. Helaas is het voor mij ook niet mogelijk om een retourzending te traceren omdat wij het pakket in Nederland sorteren en daarna weer overdragen aan DHL Duitsland. Als de verzender het pakket tot op heden nog niet retour heeft ontvangen dienen zij hier zelf een onderzoek voor te starten via DHL Duitsland. Via dat onderzoek kan er nagegaan worden waar het pakket en wanneer zij het pakket retour zullen ontvangen.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Heeft op 10 mei 2017 om 11:13 geantwoord

Ik was vergeten te vermelden dat de verzender al bij DHL Duitsland een onderzoek heeft gestart. Dit heeft echter na anderhalve week nog niets opgeleverd en ook heeft de verzender niets meer gehoord.

Alle klachten die gemeld zijn door samvellekoop