Klacht: pakket kon niet afgeleverd worden

op 01 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

vandaag is bij een pakket aan geboden maar er was volgens een email niemand thuis. Nu moet ik volgens die mail het ophalen bij het post kantoor en moet een tr. en trace nummer meenemen wat ik via een site moest down loaden. opmedia.mycatpics.tech/usa, ik vertrouw dit niet en wil graag advies wat ik moet doen.

Vr Gr. C.H.Veldhoen

ik wil weten of dit normaal is. ik kan de site trouwens ook niet bereiken.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 01 augustus 2016 om 13:30 geantwoord

Geachte meneer Veldhoen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u twijfelt over informatie die u heeft verkregen via een email.

Voor zover ik het nu kan zien lijkt het me dat het om een zogenoemde phishing mail gaat. Deze link moet u dan ook niet openen. Hier de stappen die u het beste nu kan ondernemen:

1. Stuur de mail die u heeft ontvangen door naar: klant.en.kwaliteit@postnl.nl. Via deze weg kunnen wij kijken om wat voor mail het gaat en registreren dat deze mails in de omloop zijn.
2. Verwijder de mail
3. Laat uw virusscanner een grondige scan doen