Klacht: Pakket kapot geleverd

op 14 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag kreeg ik mijn pakket binnen dat ik had besteld en de verpakking waarin het werd geleverd was kapot. Er is waarschijnlijk iets scherps over het pakket gegaan waardoor er scheuren zijn gekomen in het plastic door de zak en vervolgens door het karton van het pakket heen. Ook was het pakket niet goed afgesloten en had het er bij wijze van spreke gewoon uit kunnen vallen, de bon van het pakje zat er ook niet bij. Dit is de tweede keer dat een pakket niet heel geleverd wordt, ik hoop dat er dit keer wel iets mee wordt gedaan.
De stof van het dekbed (het bestelde pakket) is niet helemaal door maar zeker wel flink beschadigd, de kans is groot dat het zodra het gebruikt wordt toch nog scheurt. Dit is heel jammer omdat het een sinterklaascadeautje was voor mijn jongste zusje en nu is het kapot…
(De eerste keer was het niet zozeer de verpakking die al kapot was maar de postbode die het pakketje door de brievenbus heeft gepropt totdat het lukte, hierdoor is dat pakket kapot gegaan en is het boek dat erin zat ook beschadigd.)

Ik ben tevreden als het pakket in het vervolg heel wordt geleverd en goed afgesloten wordt geleverd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 december 2017 om 15:42 geantwoord

Geachte mevrouw de Looijer,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een buspakje heeft ontvangen, maar dat deze beschadigd is. Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is.

Op dit moment kan ik geen barcode vinden, dus ik ga ervan uit dat dit pakketje met de briefpost is meegezonden. Briefpost is altijd onverzekerd, dus ik kan de schade aan de inhoud niet voor u vergoeden. Normaal gesproken worden buspakjes met zorg behandeld om beschadigingen te voorkomen. Bij uw zending is er helaas iets mis gegaan. Als we beschadigde zendingen aantreffen, is het gebruikelijk dat we deze herverpakken en voorzien van een excuus. Bij uw zending is dit blijkbaar niet gebeurd. Ik zal uw klacht daarom doorzetten aan de postvestiging met het verzoek uw klacht met de postbezorger te bespreken. Ik wil u excuses aanbieden voor de overlast. U krijgt verder geen terugkoppeling meer over uw klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door lindedelooijer