Klacht: Pakket is spontaan retour afzender

op 14 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen maandag 2 briefjes in de bus zonder enige barcode of verder info alleen volgende dag af halen bij postkantoor. Nou vooruit eerst naar de post volgende dag nou er is maar 1 pakje. Dan maar gaan bellen want op beide afleverbonnetjes zijn de barcodes weg. Klantenservice mevrouw was erg onvriendelijk terwijl ik gewoon netjes bleef en een vraag stelde. Ze had even op onze postcode en huis nr gezocht ja er waren 2 pakjes onderweg 1 ervan was goed de ander had een verkeerd adres en was retour afzender. Tevens alle pakjes vanuit china gaan direct naar postkantoor word niet bij u thuis bezorgt.

Okay beide verhalen kloppen niet want beide pakjes kwamen uit china en zijn eerst bij ons thuis aangebonden maar er was op dat moment niemand thuis. Er lagen ook 2 niet thuis briefjes in de bus en dat ik de volgende dag kon ophalen. Tevens verkeerde adres hoe kan post nl aan de hand van mijn postcode en huisnr toch het pakje vinden dat niet juiste adres zou hebben dan zou die ook niet vindbaar zijn en hoe kan je dan wel een briefje in mijn bus gooien als er verkeerde adres op staat.

en daarlangs de klantenservice behandeld je onbeschoft

Er mag nu wel is een schade vergoeding tegenover staan lijst van klachten van mijn kant word alleen maar groter

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Wildervanck, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten en de kennisgeving hierover. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Erg vervelend dat u zulke onduidelijke kennisgeving heeft ontvangen en dat de één van de pakketten niet beschikbaar was. De reden van retour hoeft in dit geval niet aan de adressering te liggen. Dit is een standaard melding en de specifieke reden kan afwijken. Excuses voor de verwarring. De specifieke reden zal op het pakket vermeld staan en kunt u navragen bij de afzender. Graag zou ik nog wel een klacht registreren over de onduidelijke kennisgeving. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie: - Tracktrace codes van de pakketten. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht koen1981

3 maanden geleden - track en trace is LZ765644304CN en nl tracing is 3SEBEL6940801 volgens jullie klanten service klopte dinsdag het adres niet vandaar dat die retour afzender zou gaan. Erg vreemd heb wel 2 briefjes in mijn brievenbus 1 van zending die ik ontvangen heb en 1 waar adres niet van klopten. Wat nog leuker maakt is dat ze wel de zending op mijn postcode 5801GL huisnr 3 kan vinden want kon zo snel de tracking niet vinden. Als het adres niet goed zou zijn hoe kan je dan wel een briefje in de bus stoppen en aan de hand van mijn postcode en huis nr wel een pakket vinden. Nu sinds gisteren staat deze zending spontaan op bezorgd maar zending is nergens te vinden. Klantenservice zei tegen misschien ligt die bij de buren de hele straat af gegaan heb geen briefje in de bus gehad dus vond het al vreemd ook bij afhaal locatie geweest maar nergens te vinden. Weer klantenservice gebeld sorry meneer zending is afgeleverd kan niets voor je betekenen. Neem maar contact op met de afzender nou die zegt ook sorry kan niks betekenen voor u de zending is bezorgt. Nou ik word hier gek heb iets besteld geld voor betaald gaat mijn zending eerst van verkeerd adres naar status bezorgt. Tevens word ik van kastje naar de muur gestuurd. Ben ik mijn spullen kwijt en mijn geld en niemand die zich geroepen voelt van we gaan het oplossen. Vind 1 keer al erg maar dit is voor mijn persoonlijk al de zoveelste keer en ik word iedere keer de dupe jullie schuiven het continu af en schade afhandelen ho maar. voor verdere vragen klantenservice en klachten heb ik al vaker gedaan maar word niks mee gedaan.

Heeft op 14 september 2018 om 15:28 geantwoord

Geachte heer Wildervanck,

Bedankt uw reactie en aanvullende informatie. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er zoveel onduidelijkheid is over de bezorging van uw pakket. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw TrackTrace code heb ik de status van deze zending gecontroleerd. Deze leek inderdaad in eerste instantie retour te gaan en zou vervolgens alsnog afgeleverd zijn op uw adres. Het gaat hierbij om een onverzekerde zending waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Spijtig genoeg is het bij dergelijke zendingen niet mogelijk een onderzoek op te starten of een vergoeding te ontvangen, ik kan dit tot mijn spijt niet verder uit laten zoeken. Wel heb ik uw klacht neergelegd bij de leidinggevende van de bezorgafdeling zodat dit besproken wordt met de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de bezorging op uw adres. Voor een vergoeding en eventueel een nieuwe zending raad ik u aan contact op te nemen met de afzender van het pakket.

PostNL Klantenservice

Heeft op 17 september 2018 om 12:16 geantwoord

hallo ik heb geen zending ontvangen hoe kunnen jullie dan beweren dat mijn pakje bezorgt is!!!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door koen1981