Klacht: pakket is retour afzender gestuurd

op 03 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb een drone gekocht via het internet in China .
deze word 10-08-2018 door postNL bezorgd , maar omdat wij op vakantie zijn , word er een kaart in de bus gedaan dat deze 14 dagen gereed ligt bij de boekhandel ( vestiging postnl ) en dat ik hem daar op kan halen.
maar wij zijn 21 dagen op vakantie, dus ik 3 dagen na die 14 dagen te later ter vergeefs bij de boekhandel , deze geeft aan dat ik post nl moet bellen waar het pakket is .
dat doe ik en krijg te horen van de wedewerksters dat het nog in Nederland is maar dat het terug gestuurd word naar China.
ik leg het verhaal uit vab de vakantie en vraag of ze het opnieuw willen aan bieden omdat ik weer thuis ben en het pakket meer dan € 100 heeft gekost en dat ik de eigenaar ben , maar de medewerker van postNL zegt mij dat doen we niet. ik zeg ook nog tegen de medewerkster waaom heeft de bezorger niet even gebeld want mij telefoon nr staat ook op het pakket dan was dit allemaal niet nodig geweest ze zij dat doen we niet dan kunnen we iedereen wel bellen.
Ik moet maar met mijn Chinese leverancier contact zoeken en door geven het bovenstaande verhaal doorgeven en vragen of hun het nog een keer aan willen bieden.

Dat heb ik gedaan, maar daar blijkt de mailbox vol te zitten dus dat word moeilijk

dus ik nog een keer de medewerkster van POSTNL gebeld en het verhaal uitgelegd dat dat niks word en dat het makkelijker is als POSTNL het mij nog een keer aanbied , maar nee hoor dat gaan ze niet doen zeg ze , ik heb nog geprobeerd een meerdere van haar te spreken maar je komt niet verder.
Dit is de wereld op zijn kop! ik zeg tegen de medewerker van POSTNL wij praten alle bij NEDERLANDS het makkelijkste is toch dat jullie het bij mij opnieuw aanbieden , maar nee hoor zeg zij we sturen het terug.

Een uur later heb ik nog een keer gebeld met de hoop op een andere medewerker die misschien wel hulpvaardig zou zijn maar ik kreeg weer de zelfde medewerkster aan de telefoon en toen was het pakket ineens al onder weg naar china , wat een ONZIN

dus je raad het al POSTNL boort mij gewoon € 100 door de neus en zegt zoek het maar uit.
En dan denk je eerst als ik mijn pakket je maar van die Chinezen krijg en wat blijkt onze POSTNL zorg wel dat je het niet ontvangt
WAT EEN bedrijf als dit klant gericht werken is dan weet ik het niet meer

Gewenste Oplossing:

als ze mij gewoon het pakket op nieuw aan bieden

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Koers, Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft hierin aan dat u een zending vanuit China verwachtte echter was u op vakantie. Het pakket is vervolgens naar de afhaallocatie gegaan en is daar na een afhaaltermijn van 14 dagen retour gestuurd. U heeft vervolgens meerdere malen contact met ons gehad en verzocht het pakket nogmaals aan te bieden, echter was dit niet mogelijk. U bent niet tevreden met deze gang van zaken en zou graag alsnog uw pakket willen ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht. Wanneer een zending na een afhaaltermijn van twee weken retour gaat, klopt het dat we dit proces niet meer tegen kunnen houden. Ik wil voor de zekerheid nog wel even mijn systeem nakijken. Heeft u voor mij dan de track en tracé code waar het om ging? Ik zie u reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Eddy170762

3 maanden geleden - geachte Bedankt voor de reactie en bij deze de barcode in de bijlage Het is mij ook opgevalen is dat ik maar 1 kaart in de bus heb gehad van jullie, dus dat zou kunnen betekenen dat de postbezorger maar 1 keer aan de deur is geweest Wat ik ook betreur is dat mijn telefoon nummer er op staat en dat dan ook niemand ook maar de moeite neemt om er even een belletje aan te wagen. de Barcode is 3SRETA6198039 met vriendelijke Groet Eddy Koers

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 september 2018 om 11:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Koers,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb even alles voor u nagekeken en het gaat in dit geval om een zending welke direct naar het postkantoor gaat. Deze worden dus niet eerst bij u thuis aangeboden. Daarnaast heeft het pakket zelfs langer dan 14 dagen op het postkantoor gelegen. Tevens is het voor ons niet mogelijk om voor elk pakket te gaan bellen. In dit geval is het volgens procedure gegaan. Mocht u het pakket opnieuw willen ontvangen, raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de afzender. Wellicht kan deze alvast een nieuwe zending toesturen.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 03 september 2018 om 11:22 geantwoord

U hoeft niet voor elk pakket te bellen dat is flauwekul, niet op elk pakket staat een tel nummer. en als het er wel op staat zal dat niet voor niets zijn toch.

ik heb zelf 20 jaar bij Van Gend en Loos gewerkt later DHL dus ik weet wel hoe het een en ander werkt. daar gaat het toch iets klant vriendelijker
Maar ik begrijp dat dit het was misschien is het.

de reclame die jullie voeren moet denk ik maar aangepast worden

met vriendelijke groet E. Koers

Alle klachten die gemeld zijn door Eddy170762